Våran duschslang läcker och vi måste ha en ny. Problemet är att jag såklart vill "trä" nya duschslangen genom hålgenomföringen i badkaret.
De duschslangar jag hittat går inte att demontera, dvs skruva av kopplingen. Titta på bilden så syns det att den befintliga slangen har en anslutning som går att koppla ifrån så att man kan trä i den.
Jag har pratat med firman vi köpte genom men det kommer ta veckor innan de kan få hem någon, jag vill handla över disk! Garantin har ändå gått ut...
Någon som har något tips?
De duschslangar jag hittat går inte att demontera, dvs skruva av kopplingen. Titta på bilden så syns det att den befintliga slangen har en anslutning som går att koppla ifrån så att man kan trä i den.
Jag har pratat med firman vi köpte genom men det kommer ta veckor innan de kan få hem någon, jag vill handla över disk! Garantin har ändå gått ut...
Någon som har något tips?
Detta var intressant då jag har samma problem och undrar samma sak.
Just nu har vi en slang som går upp bakom karet och det är ju inte snyggt..
Just nu har vi en slang som går upp bakom karet och det är ju inte snyggt..
Jag ringde företaget som sålde badkaret, de hade i lager så det var inga problem!190Ecosworth skrev:
Oavsett var du köpte badkaret kan du säkert få köpa duschslangen av samma företag du också: Importlagret.
Ska man vara helt korrekt så läckte den inte utan det var sjukt dåligt flöde. Det verkar som om plastslangen innanför kromet hade murknat eller något liknande. Den skrynklar väl ihop sig när vattnet försvinner och det känns som att den inte ville expandera igen.avendere skrev:
Liknande trådar
-
Var kan man hitta nyckelbussningar
Möbelsnickeri -
Var hittar man snygga våtrumsmattor?
Badrum -
Hur vet man om dörren går att låsa och vart hittar man nyckel?
Fönster & Dörrar -
Dags för ny högtryckstvätt, men svårt att hitta en lämplig version
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Läckage spillhål avluftningsmutter radiator var hitta ny?
Värme allmänt