2 975 läst · 15 svar
3k läst
15 svar
Var har ni uttagen?
Sida 1 av 2
Idag sitter det ett uttag mitt på kaklet i ett hörn. Det får sitta där för micron står ändå för. Sen är det en sån lång lampa unhder där uttagen är i där man kan ha rost, kaffebryggare osv. Men den ska bort och vi ska ha spottar och då behövs två uttag. Sen måste vi även ha nåt för rost o det.
Men hur har ni satt? Vill ej ha så synligt. Blir en liten 60 bänkyta till vänster om spisen ut i allrummet, men där är inga överskåp. Så hur gömmer man? Det är ju inte så snyggt om de sitter mitt i kaklet.
Men hur har ni satt? Vill ej ha så synligt. Blir en liten 60 bänkyta till vänster om spisen ut i allrummet, men där är inga överskåp. Så hur gömmer man? Det är ju inte så snyggt om de sitter mitt i kaklet.
Vi ska inte ha några uttag i kaklet. Det blir ett singeluttag för kaffebryggare på bänk vid diskho. Det uttaget kommer att sitta på en sidovägg som saknar kakel.
Sedan blir det en Powerport vid beredningsbänken (motsatt sida i korridorköket). Där kan man köra elvisp, brödrost och dylikt. Jag hoppas att det ska räcka. Powerporten byggs in antingen i väggskåp eller närliggande högskåp.
Eventuellt sätter jag ett extra uttag inuti ett skåp vid diskbänken för nödsituationer. Det känns som det kan behövas ett på den sidan men jag kan inte fundera ut till vad...
EDIT: kom på nu att det får bli ett dubbeluttag i fläktskåpet varav ett går till fläkten. Då finns det ett till övers där.
Sedan blir det en Powerport vid beredningsbänken (motsatt sida i korridorköket). Där kan man köra elvisp, brödrost och dylikt. Jag hoppas att det ska räcka. Powerporten byggs in antingen i väggskåp eller närliggande högskåp.
Eventuellt sätter jag ett extra uttag inuti ett skåp vid diskbänken för nödsituationer. Det känns som det kan behövas ett på den sidan men jag kan inte fundera ut till vad...
EDIT: kom på nu att det får bli ett dubbeluttag i fläktskåpet varav ett går till fläkten. Då finns det ett till övers där.
Vi tänker sätta ett antal sådana här under överskåpen.
/Ingenjören
/Ingenjören
vad är powerport?ginnfilt skrev:Vi ska inte ha några uttag i kaklet. Det blir ett singeluttag för kaffebryggare på bänk vid diskho. Det uttaget kommer att sitta på en sidovägg som saknar kakel.
Kan man ha uttag i skåpen? Skulle jag kunna gömma uttagen för spottarna innuti?
Min sambo säger att det kanske blir för varmt?
Någon hade en gång en sådan som kom upp ur bänkskivan med uttag, vad kostar sådan?
Vi har den sneda typen av urtag under överskåpen vid diskbänken samt en likadan fast placerad mot bänkskivan där kaffebryggaren står (dold bakom bryggaren, ingen sladd som syns), samt en Powerport i arbetsbänken. Totalt har vi 14 uttag!
/ulle
/ulle
ser man uttagen mycket under överskåpen?Misse_o_Mojje skrev:
Vad är powerport nån som kan förklara?
http://www.gotessons.se/default.asp?srcMainFrame=visa_samlnamn.aspchngsamnamn=PowerPort
Kolla på Powerport kök
Jag har ingen själv men den ser ju ut att inkräkta en del på köksskåpen...
/Ingenjören
Kolla på Powerport kök
Jag har ingen själv men den ser ju ut att inkräkta en del på köksskåpen...
/Ingenjören
Jag vill ha en powerport i köket...
Men jag tycker att 1500:- exkl moms är lite saftigt...
Men om jag inte missminner mig så var det någon här på forumet så
tipsade om att de fanns billigare att importera ifrån tyskland?
Kommer någon ihåg stället?
Men jag tycker att 1500:- exkl moms är lite saftigt...
Men om jag inte missminner mig så var det någon här på forumet så
tipsade om att de fanns billigare att importera ifrån tyskland?
Kommer någon ihåg stället?
Här är tråden med lite länkar till var man köper Powerport billigare.
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=8401
Ja, de sneda urtagen syns. (ser ut som på bilden i Ingenjören's inlägg ovan)
/Ulle
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=8401
Ja, de sneda urtagen syns. (ser ut som på bilden i Ingenjören's inlägg ovan)
/Ulle