Jag har bestämt mig för att jag är värd ett gäng nya sågar, hyvlar o diverse andra pryttlar. Nu blir frågan om var jag ska handla. Betalar gärna för kvalitet och är glad för Veritas som i princip aldrig har svikit. Å andra sidan betalar jag gärna inte dyrare för en specifik modell av ett verktyg än vad den kostar i en annan affär. Så vilka ställen bör jag kolla? Hyvlar.se känns ju givet, precis som Dictum. Men vad finns det mer?

ClasseClas
Jag har kollat flera gånger och tycker att hyvlar.se alltid ligger bra till. Det har inte varit lönt att joxa med beställningar utanför Sverige. Å andra sidan fick jag hjälp av en kanadensisk kollega för några år sen som köpte hyvlar i Lee Valley butiken i Ottawa åt mig och då blev kostnaden lägre än hyvlar.se

Jag jämförde en SBUS på hyvlar.se och fine-tools.de, och priset är lägre hos Dieter. Sen antar jag att du tänker dra av momsen, och då blir ju skillnaden mindre. Du får räkna lite på problemet. Kanske kan du diskutera en offert om du ska ha lite fler grejer?

För säkert ett par år sedan när jag pratade med Hyvlar.se vid något tillfälle så kommenterade jag att deras priser förvånansvärt nog låg i nivå med UK priserna. Jag uppfattade svaret som att ambitionen var att kunna hålla samma nivå så gissningsvis så ligger hyvlar.se ganska bra till prismässigt inom EU.

jac skrev:
För säkert ett par år sedan när jag pratade med Hyvlar.se vid något tillfälle så kommenterade jag att deras priser förvånansvärt nog låg i nivå med UK priserna. Jag uppfattade svaret som att ambitionen var att kunna hålla samma nivå så gissningsvis så ligger hyvlar.se ganska bra till prismässigt inom EU.
Du kan ju alltid höra av dig dit, det skadar aldrig att fråga eftersom valutorna alltid hoppar hit å dit. Ska man handla mer än ett verktyg så kan man ju alltid se om det finns något att göra ;)

• Gilla
jackt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.