Självklart ska uttagen i köket sitta på väggen en bit ner under överskåpen så att man kan sticka in kontakten utan att vika sig dubbel.

Vi har haft uttagen tight under överskåpen så nu när det gjordes nytt så frågade jag familjen och ett entydigt svar var att sätt de så att man kommer åt. nu sitter de helt synliga och det är 6 st dubbla och jag lurar på att det är för få (alla mobilladdare som ska vara)

Protte

Har ca 20 dubbeluttag i kök/matplats (ca 50 m2).

Av dessa är två st säkrade 16A för vattenkokare på 3500 W etc. Resten är fördelade på 3 grupper så att jag inte behöver ingripa när familjen vill rosta bröd och köra popcornmaskinen samtidigt.

charta77 skrev:
Hur vispar du grädden?

Sent from my ST18i using Tapatalk
Häller ner den i cirkelsågen och låter det skvalpa runt en stund?

Jag hoppas att det framgick att jag var sarkastisk över det tidigare inlägget i tråden där någon hävdade att en kök skulle vara funktionellt, inte "ett konstverk".

Nanny Fine
Förutom att inte heller jag kommer att vispa grädde varken i garaget eller för hand ;-) så är jag tacksam för era svar. Intressant är alltid att höra era åsikter, men än mer intressant är när ni ger idéér och nya infallsvinklar. Tackar!

jaso skrev:
Häller ner den i cirkelsågen och låter det skvalpa runt en stund?

Jag hoppas att det framgick att jag var sarkastisk över det tidigare inlägget i tråden där någon hävdade att en kök skulle vara funktionellt, inte "ett konstverk".
Om jag påminner dig om detta forums natur, så är det både rimligt att du menade allvar och att du vispar grädden med cirkelsågen och gör sallad med gräsklipparen.

;)

Nej då, förstod att du inte var allvarligt, men tyckte det var lite smålustift att ställa en halvseriös fråga.

Sent from my ST18i using Tapatalk

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.