Status
Tråden går ej att kommentera.
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Men en politiker som inser att han förlorat ett val, kämpar på i 4 år och försöker få igenom det man kan och inför NÄSTA val klart och tydligt deklarerar hur man tänker bilda regering är väl inte ohederligt?

Att däremot INFÖR ett val deklarera att detta är våra röda linjer och sen efter valet helt sonika traska över är däremot ohederligt.
Jag har inte pratat om ohederligt, vad jag säger är att alla politiker måste vilja ha makt, i annat fall är de inga bra politiker.

Därmed är det ingen skillnad mellan M, S, KD, L, SD, C, MP eller V.
Alla strävar efter makt och att då peka ut att endast ett parti drivs av detta är bara okunnigt eller ignorant.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
M är inte felfria långt från det. Men allt är relativt. I relation till S är de felfria
Enligt dig...
I min värld är det få partier som har så mycket fuskare och så många felberäkningar som M.
Men det är enligt mig
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Men vi kan alla vara överens det var skönt S fusk inte räckte dena gång.

Nu kan vi äntligen på åtta år se lite ljus för Sverige.
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad har han brutit för löften?
Hedi Fried
Räcker det?
 
  • Gilla
  • Älska
16386 och 5 till
  • Laddar…
M max-66 skrev:
Hedi Fried
Räcker det?
Ulf har aldrig sagt att han inte kan tänka sig samarbeta med SD. Han har sagt att han inte kan tänka sig bilda regering med dem.

Vi vet mao inte än om han kommer bryta det löftet.
 
Fairlane
M max-66 skrev:
Hedi Fried
Räcker det?
Varför inte "helg seger" från i söndags...
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Det var nåt inslag på TV häromdagen med en kvinna som avstått från att rösta, för att hon tyckte att valprocessen var alldeles för osäker och ogenomskinlig. Hon sa att hon ville kunna spåra sin röst, att kunna be valmyndigheten att "plocka fram och visa mig MINA inlämnade valsedlar".

Med andra ord, hon hade HELT missförstått syftet med anonymiteten och valhemligheten.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ulf har aldrig sagt att han inte kan tänka sig samarbeta med SD. Han har sagt att han inte kan tänka sig bilda regering med dem.

Vi vet mao inte än om han kommer bryta det löftet.
"Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap"
Hedi Fried

"Mina värderingar är inte SD:s, jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka,bsamregera med SD"
Ulf Kristersson
 
  • Gilla
jocke31 och 8 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Varför inte "helg seger" från i söndags...
??
 
HOBBY ARCHITECT
Ju lägre utbildning en person i arbetarklassen har, desto troligare är det att denne röstar på Sverigedemokraterna. Tittar du på medelklassen är det på samma vis.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Ju lägre utbildning en person i arbetarklassen har, desto troligare är det att denne röstar på Sverigedemokraterna. Tittar du på medelklassen är det på samma vis.
Vilket samvariera med ens förutsättningar på arbetsmarknaden, och därmed ens inkomster, och sannolikheten att man bor i eller nära ett "dåligt" område, vilket jag kan tänka mig påverkar hur man röstar markant
 
Fairlane
Jag gillar fotboll. Jag har några favoritlag som jag hejar på. Jag har vänner som hejar på samma lag och vänner sig hejar på andra lag. Mina vänner och jag kan diskutera en match och enas till att det var en straff oavsett vilket lag man hejar på, men det finns ju fanatiker som skriker straff varje gång någon i egna laget ramlar i motståndarens straffområde om aldrig kan acceptera en straff åt andra hållet hur solklar den än är. Dessa personer har ofta väldigt klart för sig hur motståndarna och deras supportrar är...Rätt trist att prata fotboll med dessa personer oavsett om vi hejar på samma lag eller inte. Fanatism är rätt trist, så jag brukar låta bli. Ska applicera samma tänk nu.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M max-66 skrev:
"Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD. Han lät mycket övertygande. Vi skildes åt i god vänskap"
Hedi Fried

"Mina värderingar är inte SD:s, jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka,bsamregera med SD"
Ulf Kristersson
Vad han sagt inför detta val är att han inte kan tänka sig bilda regering med dem.

Vi måste rädda Sverige nu. 4 år till med S politik vid rodret kommer bara ta oss ännu längre ned i avgrunden.

Jag tycker det är synd svenska folket inte kan rösta bättre, SD är inga borgare.
 
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
M max-66 skrev:
??
Det var menat som ett skäl att undvika vissa partier, de vars kandidater klämmer ur sig sådana saker på valvakan.
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Men lille Y-axeln! Vad har du råkat ut för?
Stapeldiagram med sju blå staplar som visar kvantitativ data mot en numerisk skala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.