Hej! Jag har en ESEB 12002000 Shunt, Vad jag förstår är detta en automatisk variant? Villken inomhus tempgivare passar till denna? Jag skulle även vilja ha en trådlös eller fast temperatur ställare i huset där jag lätt kan ändra temperatur.
Här kommer en bild på shunten. Pannan i fråga är en Ctc Ecoflex med tillhörande brännare (bequeem)
Tack på förhand!
Här kommer en bild på shunten. Pannan i fråga är en Ctc Ecoflex med tillhörande brännare (bequeem)
Tack på förhand!
Redigerat:
Det är inte shunten som bestämmer , den lyder bara vad reglercentralen vill att den ska göra ,
så din koncentration ska överflyttas till den , det finns en märkning , fabrikat , modell , typ e.t.c. på den , ev på insidan av luckan , börja där
så din koncentration ska överflyttas till den , det finns en märkning , fabrikat , modell , typ e.t.c. på den , ev på insidan av luckan , börja där
Nej det går en kabel från motorn som går direkt ner i pannan , det är en 230 motor och den får sitt i från regleringen ( den dator som petar på för att ändra ) shunten är den som motorn sitter på , det är en 4vägs pannshunt , om du följer det rör som går ut till elementen så sitter det en liten grej fastspänd på röret , det är framledningsgivaren , den sladden går även in i RC , sen har du en liten grej sitter på utsidan huset , det är utegivare , den sladden går även den
in till RC , det med innegivare eller rumsgivare samma sak , brukar man inte behöva , ibland stökar dom till det med tempen om den sitter på fel ställe
Tex i hall :: känner när dörren öppnas : OJ kallt shunten gasar , varmt som tusan
eller i stora rummet :: alla sitter och kolla TV eller annat :: OJ vad varmt , det blir kallt i vissa rum , så jag föreslår att du avvaktar med rumsgivare och ställer kurvan på RC i stället
Har du manualen för den , så du kan läsa hur man gör
in till RC , det med innegivare eller rumsgivare samma sak , brukar man inte behöva , ibland stökar dom till det med tempen om den sitter på fel ställe
Tex i hall :: känner när dörren öppnas : OJ kallt shunten gasar , varmt som tusan
eller i stora rummet :: alla sitter och kolla TV eller annat :: OJ vad varmt , det blir kallt i vissa rum , så jag föreslår att du avvaktar med rumsgivare och ställer kurvan på RC i stället
Har du manualen för den , så du kan läsa hur man gör
Liknande trådar
-
Var hittar jag reservpump till tvålpumpen?
Badrum -
Vanliga ovala cylindrar till altandörr?
Fönster & Dörrar -
Val av värmesystem till gammalt litet hus?
Värmepumpar -
Vilken grus ska jag välja till min gång?
Trädgård allmänt -
Sned balksko till takstol på halv valmat tak (kuvert tak)
Utbyggnad och tillbyggnad