Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Det verkar som om jag trots relativt fräsch panel på kåken, får kosta på mig ett panelbyte. Förre ägaren satte nämligen upp tryckt virke, vilket nu fäller en mindre trevlig lukt både utanför kåken och rätt in i kåken, tack för det.
Jag sitter och googlar och försöker hitta "best practise" lite för stående väggpanel. Jag gillar inte designen med för smala lockbrädor då huset blir som "randigt", utan vill ha bredare lockbrädor.
Vilka dimensioner är vanligast för modernare hus på lockbräda o panel?
Vilket skivmaterial är det som gäller nu bakom? Utegips? Asfa? Papp?
Jag sitter och googlar och försöker hitta "best practise" lite för stående väggpanel. Jag gillar inte designen med för smala lockbrädor då huset blir som "randigt", utan vill ha bredare lockbrädor.
Vilka dimensioner är vanligast för modernare hus på lockbräda o panel?
Vilket skivmaterial är det som gäller nu bakom? Utegips? Asfa? Papp?
Hej ....
Jag skulle satt Fasadpanel eller som den också kallas Z- panel ,, den har jag
satt på mitt hus, fördelen med den är, att du slipper locket, utan väggen är liksom
färdig när panelen kommit upp.
Mitt val är asfa..men se till att det är luft bakom panelen....
Eti..
Jag skulle satt Fasadpanel eller som den också kallas Z- panel ,, den har jag
satt på mitt hus, fördelen med den är, att du slipper locket, utan väggen är liksom
färdig när panelen kommit upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt val är asfa..men se till att det är luft bakom panelen....
Eti..
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 110 inlägg
Ah, tackar för input! Intressanta tips, ska utvärderas direkt.
Har börjat ta luktprover på min fasad nu och det verkar mer och mer som att jag måste prioritera fasadbytet.
Har börjat ta luktprover på min fasad nu och det verkar mer och mer som att jag måste prioritera fasadbytet.