Ska installera elektrisk golvvärme i uterummet och trots all info på nätet är jag inte säker på vilken kabel jag ska välja. Uterummet är på ca 20m2 med isolering: golv 145 mm / väggar 95 mm / tak145 mm. Det kommer inte att vara konstant uppvärmt utan mer som tillfällig komfortvärme sen höst och tidig vår.
Kommer att flytspackla in kabeln på spånskiva med armeringsnät och lägga klinker och frågan är vilken kabeltyp som är bästa alternativet. Priserna varierar och man känner naturligtvis "att man får vad man betalar för".
Har fått till mig att den självreglerande kabeln är mer osäker i livslängd på grund av sin konstruktion medan vissa menar att detta är ett gammalt problem som är löst. Vet inte vad man ska tro?
Lutar nog åt det andra alternativet med två ledare och skärm om jag har förstått det hela rätt. Återstår då vilket fabrikat jag ska välja. Vilka fabrikat är mest beprövade och driftsäkra? Finns som sagt många alternativ på marknaden men är osäker.
Har gått genom det mesta på marknaden och självlart framställer alla sitt eget system som det bästa. Tacksam för alla råd och tips med erfarenheter från er.