A AndersS skrev:
Så här ska det vara :cool:
….Sedan bör man också ansluta bromsvajern även i reklamfilm ;)
Den är ansluten, vajern syns när "han" lämnar kroken i slutet filmen. Men det kunde visats också, för tydlighetens skull ;):rolleyes:
 
F fsn skrev:
Har svårt att se...... Du bevisar exakt det jag skriver. Jag jobbar i en extremt konservativ branch och med kunder som spänner från analfabeter till i princip raketforskare. Jag stöter på liknande problem i princip dagligen... har svårt att se.

Fö håller jag troligtvis med dig om att de tekniska valen i detta dragkrokskoncept inte håller men det var nog inte syftet heller. Man måste se det för vad det är.
Hur kan några ord i inledningen på ett inlägg vara bevis för något?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Har det hänt något "nytt" här? Sist jag plöjde EU förordningar kring kulor (minns inte varför) så var den specificerade maxgränsen 3500kg och sådana kulor har ju funnits i 20-25 år?
Den har varit 1600 och 2000kg. Över det var det 60 eller ögla/sprint som gällde. Hittar tyvärr inte exakt årtal mer än att det var på 80-talet det ändrades.

Edit: 3500 är korrekt.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
hsd
Kommer ihåg att det fanns elektriska bromsar på släp, så kunde man via en spak i bilen bromsa enbart släpet
Blev ingen hit så att säga..
 
Jag är uppvuxen med en SMV med de bromsarna. Men då med påskjutsfunktion. Det finns helt klart fördelar. Den bromsar inte alls vid backning eller motorbromsning. Nackdelen var att det var mer teknik som kunde krångla, och det gjorde den. Sannolikt var den även dyrare att tillverka.
 
F
D Daniel 109 skrev:
Hur kan några ord i inledningen på ett inlägg vara bevis för något?
Jag tror många andra förstår.... Jag tror inte heller att 50 kula är obsolete inom överskådlig framtid, snarare att funktioner byggs runt det interfacet men det är knappast för att den där jävla kulan är tekniskt komplett. Om man säger så här istället då: Standard och bakåtkompabilitet i all ära men det är teknikbromsande.
 
Redigerat:
P TheStills skrev:
Det är väl dags i allafall göra så att krok och el går tillsammans

Här är ett inlägg om detta.. (tänk inte på genusperspektivet som NyT går hår på)
[länk]
Det var uppe i inlägg #108...
 
P
Ojdå.. men så går det när man inte orkar läsa igenom 100 inlägg där några vill "bräcka varandra"...

Jag tror i alla fall på att det kommer komma en ny koppling. Frågan är när då marknaden av det inte är megastor.
Sen tycker jag nog att man borde byta bromssystem. Dagens kärvar ofta, behöver nödwire, backa i uppfartsbacke kan totalvägras..
I videon ser inte jag att det skulle vara något annat system är wirestyrd broms.

Konstigt också att inte lastbilar har fått automatkoppel redan.. Där skulle man väl kunna spara mycket tid
 
P TheStills skrev:
Ojdå.. men så går det när man inte orkar läsa igenom 100 inlägg där några vill "bräcka varandra"...

Jag tror i alla fall på att det kommer komma en ny koppling. Frågan är när då marknaden av det inte är megastor.
Sen tycker jag nog att man borde byta bromssystem. Dagens kärvar ofta, behöver nödwire, backa i uppfartsbacke kan totalvägras..
I videon ser inte jag att det skulle vara något annat system är wirestyrd broms.

Konstigt också att inte lastbilar har fått automatkoppel redan.. Där skulle man väl kunna spara mycket tid

VBG MFC, men verkar inte ha blivit någon succé.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
P TheStills skrev:
Ojdå.. men så går det när man inte orkar läsa igenom 100 inlägg där några vill "bräcka varandra"...

Jag tror i alla fall på att det kommer komma en ny koppling. Frågan är när då marknaden av det inte är megastor.
Sen tycker jag nog att man borde byta bromssystem. Dagens kärvar ofta, behöver nödwire, backa i uppfartsbacke kan totalvägras..
I videon ser inte jag att det skulle vara något annat system är wirestyrd broms.

Konstigt också att inte lastbilar har fått automatkoppel redan.. Där skulle man väl kunna spara mycket tid
Katastrofwire skulle säkert gå ersätta med något coolt. Men jag har svårt att se att det skulle kunna bli enklare och billigare än idag.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Har en helt dold från Westfalia.
Synlig krok är fult.
Har den endast på när jag använder den. Bilens bakdel med en dold dragkrok från Westfalia, stängd och knappt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ni som snackar om problem med besiktning.
Har haft min krok i tre år utan någon besiktning.
Frågade om dom inte skulle kolla kroken när jag besiktigade.
Svaret jag fick- nä det behövs inte.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.