Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Fick ett ryck och tänkte göra klart köket...
Har totalt förträngt att tuben med silikon (Ardex SN) jag köpte har bäst-före datum på 12 månader, vilket blir 2 år sen...
Å ena sidan, blir det kasst är det lätt att skrapa bort och göra om, å andra sidan har det ju tagit två efter att köket blev "klart" att komma hit, så det lär ju ta 5 år till om jag måste göra om det...
Har totalt förträngt att tuben med silikon (Ardex SN) jag köpte har bäst-före datum på 12 månader, vilket blir 2 år sen...
Å ena sidan, blir det kasst är det lätt att skrapa bort och göra om, å andra sidan har det ju tagit två efter att köket blev "klart" att komma hit, så det lär ju ta 5 år till om jag måste göra om det...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Som jag fattade det finns det olika typer av silikon. Antingen härdar den i förpackningen när den blir gammal, eller också härdar den inte alls. Jag råkade ut för det senare, några månader senare har den dock härdat. Så det är kanske snarare så att den får extremt lång härdtid.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Korven jag klämde har redan skinn och kladdar inte fast på fingret längre..
Om det nu är ett bra eller dåligt tecken...
Provade på ett kortare avsnitt av diskbänken .. Jobbigt att behöva se på nära håll hur man fuskade när man fogade...
Om det nu är ett bra eller dåligt tecken...
Provade på ett kortare avsnitt av diskbänken .. Jobbigt att behöva se på nära håll hur man fuskade när man fogade...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg