Är det inte konstigt att det billiga, dåliga Ä-hus inte haft / har dessa problem?
 
kamilenski skrev:
Är det inte konstigt att det billiga, dåliga Ä-hus inte haft / har dessa problem?
Jag förstod ironin.:D Jag gillar Ä-hus, är lätta att sätta upp, man kan bo i dom redan samma kväll, så man behöver ingen husvagn när man jobbar med dem, sen att det är ett billigare alternativ, är ju bara bra för då kan man göra de förändringar man vill senare.
 
imported_jo skrev:
Älvsbyhus är som ett kartonghus, ungefär lika snyggt som en kartong, modernt som en kartong, lätt att sätta ihop som en kartong, billig som en kartong.
Några hundra meter hemifrån finns ett område med mängder av Älvsbyhus. Trots att det står flera identiska hus intill varandra framstår de inte som fula kartonger. Någon har nämligen byggt ett par Villa Nordic-boxar där också.

Jag vill ha ett hus som ser ut som ett hus och inte som modern konst.
 
Jag har raderat inlägg i den här tråden som var osakliga och off topic. Här diskuterar vi frågan "Vågar man bygga med Älvsbyhus?"
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag har raderat inlägg i den här tråden som var osakliga och off topic. Här diskuterar vi frågan "Vågar man bygga med Älvsbyhus?"
Och jag svarar JA!
 
Marlene Eskilsson skrev:
Jag har raderat inlägg i den här tråden som var osakliga och off topic. Här diskuterar vi frågan "Vågar man bygga med Älvsbyhus?"

Och jag svarar , NEJ!!!
 
Jag föreslår en omröstning. Nästa gång jag sitter vid datorn, ska en skapas.
 
Ska bygga nytt, gillar verkligen bilderna på TYR av Ä-hus... men såg nu snailmans länk + allmänna kommentarer från er på forumet. Skrämmande information!

Svartlistade hos ARN läste jag mm...

SMV är det närmaste jag hittar i samma prisklass, men jag är inte helt övertygad.
 
mrtux skrev:
Ska bygga nytt, gillar verkligen bilderna på TYR av Ä-hus... men såg nu snailmans länk + allmänna kommentarer från er på forumet. Skrämmande information!

Svartlistade hos ARN läste jag mm...

SMV är det närmaste jag hittar i samma prisklass, men jag är inte helt övertygad.
Här kan du läsa mer:

http://alvsbyhus.forum24.se/
 
mrtux skrev:
Svartlistade hos ARN läste jag mm...
Just det är upplever jag som det största problemet. Jag betvivlar inte det minsta att 9 hus av 10 som byggs av ÄH blir helt okej byggen, lite låg standard på vissa saker men det är ju det man betalt för. Det blir bra hus för en billig peng. Men sen har vi det där 10:e huset....och där är det stor risk att ÄH fullständigt struntar i kunden och vägrar ta sitt ansvar, därav har de hamnat på svarta listan....
 
jhenrikj skrev:
Just det är upplever jag som det största problemet. Jag betvivlar inte det minsta att 9 hus av 10 som byggs av ÄH blir helt okej byggen, lite låg standard på vissa saker men det är ju det man betalt för. Det blir bra hus för en billig peng. Men sen har vi det där 10:e huset....och där är det stor risk att ÄH fullständigt struntar i kunden och vägrar ta sitt ansvar, därav har de hamnat på svarta listan....
Precis, man ska alltså satsa ett par miljoner på sin största affär i livet, och då löper man kanske 10% risk att bli fullständigt förtvivlad (och ruinerad). Frågan är bara vad sannolikheten för att man ska bli riktigt, riktigt nöjd ligger på (då man har med ÄH att göra).

Hur som helst, om man gillar spel och dobbel är kanske ÄH ändå rätt företag. Det ger liksom lite spänning i vardagen :p
 
swebichon skrev:
Precis, man ska alltså satsa ett par miljoner på sin största affär i livet, och då löper man kanske 10% risk att bli fullständigt förtvivlad (och ruinerad). Frågan är bara vad sannolikheten för att man ska bli riktigt, riktigt nöjd ligger på (då man har med ÄH att göra).

Hur som helst, om man gillar spel och dobbel är kanske ÄH ändå rätt företag. Det ger liksom lite spänning i vardagen :p
Gillar man inte spel och dobbel ska man inte bygga hus eller anlita hantverkare överhuvudtaget. Kolla in "fuskbyggarna" på tv4... ;)

/ Magnus
 
kamilenski skrev:
Här kan du läsa mer:

[länk]
Ovan länkade forum är ett resultat till följd av husbygget i Anders67s länk (tyrfel). Husbyggaren i fråga blev nöjd i slutändan då Älvsbyhus tillmötesgått honom och åtgärdat de brister som uppkom vid entreprenaden.

/ Magnus
 
Redigerat:
Jag såg precis att TV4 kör en uppföljare av sin granskning av Älvsbyhus nu på söndag. Detta efter att ÄH nu även är svartlistade i Finland. I Danmark har de stämts för att deras byggnadssätt är olaglig och därför har även all försäljning i Danmark stoppats.

Mer info:
http://www.tv4.se/kalla_fakta
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.