Är det inte dags att lägga ner den här tråden, tycker mest det är samma saker som upprepas hela tiden.....
 
Rätt. Lägg ner. Den börjar bli för lång.
Men det är bara TS som kan begära det eller mod/admin.
 
kamilenski skrev:
Rätt. Lägg ner. Den börjar bli för lång.
Men det är bara TS som kan begära det eller mod/admin.
Slutar alla skriva så ger det sig självt ;)
 
Malmöbyggaren skrev:
Är det inte dags att lägga ner den här tråden, tycker mest det är samma saker som upprepas hela tiden.....
Det kanske kan vara så att det även är ÄH's fel och brister som upprepar sig själva. I så fall skadar det inte att det kommer in färsk information hela tiden. Men i övrigt håller jag med om att det borde räcka med en tråd om ÄH.
 
Om alla gav fan i att köpa älvsbyhus så vore det en bättre värld att leva i.
 
imported_jo skrev:
Om alla gav fan i att köpa älvsbyhus så vore det en bättre värld att leva i.
Det är jag inte så säker på...ÄH kanske inte behövs, men deras affärsidé att sälja billiga hus behövs...vi har tillräckligt med bostadsbrist i det här landet.
 
Nä precis, ÄH behövs inte ,dom har gjort sitt nu, det finns nog flera andra "lågpris"aktörer som vill satsa hårdare på marknaden om ÄH skulle gå i konken och lära sig av deras misstag.
Största problemet är ju deras kundpolitik och att välja klåpare till bygglag.
Vilket är två mycket starka punkter då man väljer husleverantör!!
 
Mikael_L
Vad tror ni skulle hända med de andra hustillverkarnas priser om prispressarna i form av Älvsbyhus och Smålandsvillan försvann?
 
Ska försöka berätta min historia om älvsbyhus.

skulle bygga nytt med min sambo och ÄH såg ut att vara ett bra alternativ så vi hittade en fin tomt som ÄH sade sig sälja och skrev under kontraktet. Säljaren fixade in oss i tomtkön och sa till oss att betala så fort vi fick hem fakturan på 300:-. Vi betalade fakturan dagen efter vi fick för i var inte hemma dagen den kom.
Några dagar efter visades första avsnittet om ÄH på kalla fakta och vi fick kalla fötter och drog oss ur väl medvetna om att det skulle kosta oss 15000:- för kontraktsbrott men vi tänkte att det var värt det.
Fick sen reda på att vi aldrig haft en tomt att bygga på, vi hade betalt in kö-avgiften en dag för sent så kommunen hade tagit tillbaka SIN tomt för att sedan lägga ut den till 2010 års kö igen.
Så för det första så var det inte ÄH tomt att sälja och för det andra så vill dem att vi ska betala 15000 för ett kontraktsbrott när vi aldrig haft en tomt att bygga vårt hus på. Är det någon som tycker detta rimmar?
Givetvis har vi varit i kontakt med ÄH.
Ringde säljaren direkt och han blev förbannad men efter ett tag lugnade han ner sig och sa att vi inte skulle betala fakturan när den kom utan vänta på att han hörde av sig igen. Det gick 3 månader och vi hörde inget och såg ingen faktura. Damp ner en faktura nu för 3 veckor sen och vi ringde upp ÄH igen men dem vi behövde prata med fanns inte inne så dem skulle återkomma så fort dem kommit tillbaka igen och nu har vi inte hört något på 3 veckor. Börjar bli dags att ringa upp dem igen.
 
bonna, tråkigt att höra men jag är inte förvånad av ÄHs handlande.
Jag tycker du ska stå på dig i detta.
Välj smålandsvillan istället. i princip samma priser.
 
Mikael_L skrev:
Vad tror ni skulle hända med de andra hustillverkarnas priser om prispressarna i form av Älvsbyhus och Smålandsvillan försvann?
Smålandsvillan har jag inget emot, dom verkar ha skött sig betydligt bättre än ÄH.
I övrigt tror jag inte marknaden kommer att påverka priser så mycket om ÄH försvann, förmodligen kommer det nån byggfirma rätt snabbt o köper upp ÄHs lokaler och jobbar med nya bygglag och bättre säljare/kundsupport.
 
Nä, det fick bli ett gammalt 50-tals hus istället. Kändes mycket bättre.
 
bonna skrev:
Ska försöka berätta min historia om älvsbyhus.

skulle bygga nytt med min sambo och ÄH såg ut att vara ett bra alternativ så vi hittade en fin tomt som ÄH sade sig sälja och skrev under kontraktet. Säljaren fixade in oss i tomtkön och sa till oss att betala så fort vi fick hem fakturan på 300:-. Vi betalade fakturan dagen efter vi fick för i var inte hemma dagen den kom.
Några dagar efter visades första avsnittet om ÄH på kalla fakta och vi fick kalla fötter och drog oss ur väl medvetna om att det skulle kosta oss 15000:- för kontraktsbrott men vi tänkte att det var värt det.
Fick sen reda på att vi aldrig haft en tomt att bygga på, vi hade betalt in kö-avgiften en dag för sent så kommunen hade tagit tillbaka SIN tomt för att sedan lägga ut den till 2010 års kö igen.
Så för det första så var det inte ÄH tomt att sälja och för det andra så vill dem att vi ska betala 15000 för ett kontraktsbrott när vi aldrig haft en tomt att bygga vårt hus på. Är det någon som tycker detta rimmar?
Givetvis har vi varit i kontakt med ÄH.
Ringde säljaren direkt och han blev förbannad men efter ett tag lugnade han ner sig och sa att vi inte skulle betala fakturan när den kom utan vänta på att han hörde av sig igen. Det gick 3 månader och vi hörde inget och såg ingen faktura. Damp ner en faktura nu för 3 veckor sen och vi ringde upp ÄH igen men dem vi behövde prata med fanns inte inne så dem skulle återkomma så fort dem kommit tillbaka igen och nu har vi inte hört något på 3 veckor. Börjar bli dags att ringa upp dem igen.
Ytterligare ett tveksamt sätt av ett tveksamt företag att bedriva affärer på...
Kanske skulle kontakta kommunen ifråga och meddela den misstänkta finten av ÄH?

Enligt kommun-människan jag var i kontakt med här hemma såg inte gärna att husföretagen lurade till sig fribyggartomter.
 
Mikael_L
Det var väl knappast ÄH som lurade bonna, det verkar ju vara husförsäljaren som är boven.
 
Kanske klantigt av mig att sammanblanda en säljare med företaget... Han kanske bara är agent. Jag backar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.