Hej!
Jag har hittat de finaste tapeter till barnrummet från en utländsk sida. De verkar designa tapeterna efter eget önskemål, alltså unika. Jag är helt besatt. Mailat och frågat och de kan skicka tapeterna till sverige, frakt kostar då 40 euro. De verkar väldigt trevliga och hjälpsamma, svarade snabbt på mail.
Jag är såklart villig att betala priset för drömtapeten. Men hur ska man kunna veta om det är tillförlitligt? Tänk om de inte skickat tapeterna? Brukar man få spårbart paket när de skickas utomlands? Det kostar ju ändå 40 euro..

Sidan heter http://www.littlehandsillustration.com

Bildex:

Screenshot_2015-02-21-14-36-46.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Screenshot_2015-02-21-14-35-17.png
Skapa konto

Screenshot_2015-02-21-14-34-50.png
Skapa konto

• Gilla
olofh och 1 till
  • Laddar…
.... tänkte att kanske någon här vet något om sidan, kanske har beställt därifrån? Eller om man kan kolla upp den på något sätt.. ?

Jag har inte beställt tapeter därifrån men från både Holland och Skottland och det har gått bra båda gångerna.
Senast gick frakten på £35 för 10 rullar så €40 låter rimligt.
Har du provat att googla på butikens namn och "review" eller "experiences" eller liknande?

Tusen tack det ska jag absolut göra nu Hlm_OH ! Är nybörjare men ska googla nu absolut! Tack :) Har dina paket varit spårbara och får man betala tull trots fraktavgiften?

Det där var ju så fint.
Vad är priset per rulle, eller vad de nu säljer dessa i?

Jag skulle ha chansat ;)

Tapeterna är rätt dyra - de räknar 45 euro per kvadratmeter. Vår vägg är 8.5 kvadratmeter ungefär. Så strax över 4000 med frakten inräknat. Men för mig är det lätt värt! :) målar resten så blir det billigare! :)

Springer ju iväg när det blir per kvm. Men många fototapeter är ju i samma prisläge.

Klart du ska köra på. Var ju väldigt fina tapeter som fanns.

Tull?
Kära nån, både Portugal och Sverige råkar vara med i EU där det råder total tullfrihet mellan länderna! En av huvudtankarna bakom EU.
Spårbarhet? Om de anlitar DHL eller Schenker så går det säkert at spåra men vad hjälper dig det? Ärligt talat, vad kan du göra?
Om du vill ha tapeterna, köp där. Risken att bli lurad är knappast större än om du köper i Stockholm.

• Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
Tack för svaret, det lugnade mig! Är helt okunnig i detta då jag aldrig beställt utomlands, förutom Danmark då. :)

Fraktkostnaden har inte så mycket att göra med spårbarheten, utan det är snarare värdet på varorna som brukar bestämma det. Vanligtvis så brukar leverantören och fraktfirman ta på sig ansvar för eventuellt skadat eller bortkommet gods. Är det mycket dyra varor som skickas så brukar fraktfirman föreslå en extra försäkring, men som absolut minsta åtagande så brukar leverantören boka spårbart paket.

Nyfiken på hur det gick? Tänkte också beställa därifrån

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.