Jag har äntligen hittat en kroklist som skulle passa i mitt pyttelilla badrum. Men vågar jag borra enligt de gröna markeringarna i bilden? De röda ringarna markerar dels lysknappen, dels en eldosa där bla el till belysningen i badrummet är ansluten. Vad tror ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det hänger redan grejer framför lysknappen och har gjort rätt många år så jag är van. Däremot har jag ledsnat på sugproppskrokar som ramlar ner en gång i månaden.A Arnodt skrev:
Vad finns det för dubbelhäftande tejp som klarar sånt? Den jag har hemma går det definitivt inte att hänga upp krokar med.
Man får göra rent på kakeln där man sätter tejpen, t.ex. med lösningsmedel toluen, aceton eller liknande.
Det finns nog färdiga självhäftande krokar där man drar av en film och trycker fast den mot kaklet.
Gå till järnaffären de har säkert. Eller byggvaruhus.
här är tre-krok, självhäftande.
https://www.bauhaus.se/sjalvhaftande-wenko-celano-trio
Det finns nog färdiga självhäftande krokar där man drar av en film och trycker fast den mot kaklet.
Gå till järnaffären de har säkert. Eller byggvaruhus.
här är tre-krok, självhäftande.
https://www.bauhaus.se/sjalvhaftande-wenko-celano-trio
Vi hade krokar som satt med dubbelhäftande tejp till badlakan, dom satt i ca 10år innan dom ramlade ner med några månaders mellanrum, limytan var ca 5cm i diameter, så det finns och funkar. Som någon sagt tidigare så det sjukt viktigt att göra rent, inte gnugga fram och tillbaka så smutsen bara sprids ut utan dra en gång åt ett håll, sen ny trasa och nytt rengöringsmedel på samma sätt, upprepa ett gäng gånger.
Väldigt viktigt att inte belasta kroken direkt heller, det tar en stund innan den har fastnat ordentligt, typ ett par dagar.
Väldigt viktigt att inte belasta kroken direkt heller, det tar en stund innan den har fastnat ordentligt, typ ett par dagar.
Alla sugproppskrokarna ramlade ner igår. Det är för varmt för att åka och handla men jag tog lite av den dåliga dubbelhäftande tejpen och satte upp nya krokarna. Jag får åtminstone en känsla för om det funkar att ha den där och vem vet, den kanske faktiskt sitter uppe ett tag!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Vad har ni under era pelarborrar? Visa, tipsa och lotsa mig rätt.
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vågar jag fortsätta borra?
Övrigt husrelaterat -
Hur kollar man vilken kapacitet (timliter) en borrad brunn har?
Fritidshus -
Vågar jag borra för takkrok här?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vågar jag borra här?
Byggmaterial & Byggteknik