Vi ska måla 😊 men då kanske det är att riva ner….
Ska ni måla eller tapetsera på? Om ni ska sätta tapet över så hade jag slipat de värsta åsarna och satt renveringstapet under. Tycker det har funkat helt ok för oss på två väggar med olika vävtapeter. De målade väggarna har vi bara fortsatt måla på vävtapeten, är det matt färg så tycker jag det ser modernt ut trots strukturen.
Problemet om man ska måla är att man fortfarande måste hantera skarven i renoveringstapet en, hörn osv.
Jag planerade precis att bredspackla vår vävtapeten, men när jag väl började dra i den så lossnade den väldigt lätt så då blev det inte mycket mer arbete att dra ner dem helt och hållet och bredspackla på skivorna istället.
Jag planerade precis att bredspackla vår vävtapeten, men när jag väl började dra i den så lossnade den väldigt lätt så då blev det inte mycket mer arbete att dra ner dem helt och hållet och bredspackla på skivorna istället.
Har aldrig bredspacklat men har hört fått till mig att det är ett helvete av andra lekmän som mig så inte ens tänkt på det. Men vi har räknat med skarvar och såV VLJ skrev:Problemet om man ska måla är att man fortfarande måste hantera skarven i renoveringstapet en, hörn osv.
Liknande trådar
-
Varför kommer vatten - CTC panna
Värme allmänt -
Hur kommer man åt P1-porten på Landis+Gyr E360
Villalarm & Hemautomation -
LLVP - Hur kommer man billigast undan? (pris och drift)
Värmepumpar -
Mitt första hus - kommer jag sakna att bo i lägenhet (vi får se)
Köpa & Sälja hus -
Ångest - kommer huset trilla ihop??
Byggmaterial & Byggteknik