Hej, jag har precis köpt min första lägenhet och ska totalrenovera denna.
Nu är jag på stadiet att väggarna ska målas men nu sitter det gammal väv på väggarna från 70 talet. Jag har satt upp några våder med easy cover men väven lyser genom:/
Går det att bara ”ytspackla” väven så att den fylls med spackel? Inte bredspackla med tjockt lager utan mer tunnare och därefter lägga på easycover

Fun
H Hampus Karlsson1 skrev:
Hej, jag har precis köpt min första lägenhet och ska totalrenovera denna.
Nu är jag på stadiet att väggarna ska målas men nu sitter det gammal väv på väggarna från 70 talet. Jag har satt upp några våder med easy cover men väven lyser genom:/
Går det att bara ”ytspackla” väven så att den fylls med spackel? Inte bredspackla med tjockt lager utan mer tunnare och därefter lägga på easycover
Funkar antagligen. Men det beror på. Som allttid. 😁

Vet inte exakt hur easycover täcker. Men att ha jämnast möjliga underlag är alltid värt att sträva efter.

Sedan kan man lösa väldigt mycket med ljussättning. Har man inte släpljus syns ojämnheter mindre. Testa med en lampa eller ficklampa! et kanske blir bra med rätt ljussättning...

Att bara måla gammal vävtapet eller strukturtapet ger en ojämn vägg. Men det är många gånger lättare att få till en ojämn yta så den blir snygg. Dessutom syns skador och fel mindre. Jämfört med en helt perfekt jämn yta där varje defekt syns tydligt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.