Denna tråd kommer att handla om uppföljningar.

Vi byggde vårt hus med Västkuststugan under 2012 och 2013. Nu är huset är "klart" och det har gått några år. Vår relation med Västkuststugan var under byddtiden god. Vi var inte helt överens om allt. Men på det stora hela fungerade det ok.

Men hur gick det med det där sista?
Har alla anmärkningar åtgärdats?
Oj, snön drog med sig en bit av skorstenen (som vi sade att den skulle), Västkuststugan / Västkustvillans åtgärd för att förhindra detta räckte inte.
Nu ska vi kontakta dem och se hur företaget månar om sina kunder, fast alla betalningar är gjorda och man är historia... Utsikt genom öppen dörr till snötäckt altan med skadad skorsten i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänkte även skriva lite om hur det var i slutfasen av byggaffären. Vilka fällor finns det precis i slutet, när man som kund nästan är desperat och bara vill bli färdig?

Återkommer inom kort.
//Cora
 
Västkuststugan hade inget intresse av att ta ansvar för snörasskydd. Trots att vi påpekat att detta skulle bli ett problem tidigt i processen. Deras svar från Tomas Johansson på huvudkontoret var: "Det är fastighetsägarens eget ansvar att skotta sitt tak så att inte skador uppstår. Om ni vill ha en annan lösning så är ni helt fria att på egen bekostnad anlita en plåtslagare som har en annan lösning". Något vi finner trist. Det gå alltid att lägga över ansvaret på kunden. Men det är inget som en seriös tillverkare gör.
Kan inte rekommendera Västkuststugan utifrån detta. Vidare fick min man noggrant gå igenom alla skisser då "arkitekten" (har lite svårt att tro att han är en riktig arkitekt) gjorde massor av fel som vi fick be dem rita om. Saker som en arkitekt borde känna till. Min Pappa var arkitekt och jag vet vilken noggrannhet det är på var man placerar golvbrunnar mm. Västkuststugan hade missat många viktiga funktioner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.