Hej!

Ska köpa ett duschhörn 90x90, rak, till nya badrummet. Vill ha vägghängda gångjärn utan profiler. Är det värt att lägga pengar på detta? Ser man/känner man att Hafa är billigare än INR eller är det skit samma? Produkterna ser snarlika ut på webben men en kostar mer än dubbelt så mycket. Nyfiken på era erfarenheter!

DUSCHHÖRN HAFA INFINITY - 6855 kr. 8mm glas.
DUSCHHÖRN MACRO DESIGN GRACE RAK - 12 664. 8mm glas.
DUSCHHÖRN INR ARC 12 - 14 499 kr. 8mm glas.

Axel
 
  • Duschhörna Hafa Infinity, krom, 900x900 mm, produktbild, prisinformation, och köpalternativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschhörna, kvadratisk, glasdörrar, blank kromprofil, 900x900 mm, webshop, prisinformation, tillvalsfunktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschhörn, vit, kromdetaljer, klarglas, 900x900 mm, produktval, prisinformation, webbsida, inga personer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Killgissar ju här men det kan ju mycket väl vara så att de köper dessa från samma fabrik i kina. Sedan är det ju inte mycket konstruktion i dessa så ofta oklart vad det är man tar betalt för. Tror man ofta är villig att betala hutlösa priser för en skiva glas med tillbehör just för att man köper det när man renoverar ett helt rum och priserna försvinner lite i mängden. "Man ser inte träden för all skog". Köper man ett stort glasbord i härdat glas med ben o allt så går det ju helt plötsligt att få det för 1500:- tycker det är ofta att samma sak för annat ändamål kan kosta 10 gånger så mycket.
 
  • Gilla
Jeppan och 2 till
  • Laddar…
PeterFalun
Nybygge, vi tänkte också skaffa glasdörrar eller liknande men stannade vid dushdraperi till att börja med. Just a thought
 
  • Gilla
Chansey
  • Laddar…
Är garantitiden samma på alla artiklar? Annars känner jag så fort det står design så är det extra dyrt…
 
  • Gilla
Chansey och 1 till
  • Laddar…
Hafa är väl inte det mest exklusiva. Men jag har läst på en hel del om duschhörnor nyligen, samt varit ute i butiker och tittat och kännt, och tycker absolut Hafa verkar vara bra kvalitet och ha alla funktioner som bra duschdörrar bör ha, till OK pris?

Vi valde därför att gå för Hafa Igloo Round 80x80 cm, som ett företag skulle beställa och montera för oss i vårt gästhus.

Tyvärr blev det tydligen något "missförstånd" hos de som skulle montera. För när hantverkarna hade åkt ivåg och jag studerade dörrarna, så visar det sig att det inte alls var Hafa Igloo Round vi hade fått, utan Hietakari Nådendal från Bauhaus. Och där märker jag tydligt att kvaliteten inte är som Hafa-modellen vi hade valt. (Jag har självklart påpekat detta, och bett att de kommer och tar bort dörrarna och ersätter med rätt märke/modell.)

Har du möjlighet att hitta butiker som har de modeller/märken du är intresserad av, i utställning? Jag tyckte det var svårt att välja baserat bara på bilder på nätet.
 
  • Gilla
Chansey
  • Laddar…

Bästa svaret

Vi köpte Hafa Inifity till vår badrumsrenovering. Jag är väldigt nöjd och är ganska säker på att varken INR eller Hafa gör glaset eller gångjärnen själva, vilket är princip hela produkten. Vi gav 5500kr på BlackFriday förra året vilket jag tyckte var prisvärt.

Om man ska säga något negativt så är det kanske att glaset har en lätt toning och inte är 100% transparent. Det får man kanske om man väljer det dyra…
 
Stort tack! Lutar åt Hafa!
 
BirgitS
Sånt som är bra att kolla upp är garantitider och hur länge gångjärnen kommer att finnas som reservdel. Support, garantier och lager kostar och gör produkter dyrare och det är ju inte kul att efter 10 år stå där med en duschdörr som inte längre fungerar därför att gångjärnet har gått sönder.
 
  • Gilla
Chansey
  • Laddar…
BirgitS
F fritz88 skrev:
ag är väldigt nöjd och är ganska säker på att varken INR eller Hafa gör glaset eller gångjärnen själva, vilket är princip hela produkten.
Det tror inte jag heller men de kan välja gångjärn som är mer eller mindre hållbara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.