Hej,
Min bosch värme pump slocknade igår. Jag har fått fram felmeddelandet som ni ser på bilderna. Har ni erfarenhet av vad detta kan vara?
Min bosch värme pump slocknade igår. Jag har fått fram felmeddelandet som ni ser på bilderna. Har ni erfarenhet av vad detta kan vara?
Jag har inget instrument för det men elektriken kommer senare idag. Jag bröt strömmen igår när ett eluttag va trasigt så jag bytte det. All annan el fungerar i hela huset förutom pumpen.useless skrev:
Det kan vara svårt att se om en porslinssäkring har gått, men om man har en någorlunda modern elmätare så brukar det synas på displayen om det fattas en fas. Annars skulle ju en elektriker komma idag och han borde kunna konstatera ganska snabb om det saknas spänning på en fas och vart i systemet den försvinner.
Tack för era svar. Jag avvaktar svar från elektrikern. Vi får elda oss varma under tiden....useless skrev:Det kan vara svårt att se om en porslinssäkring har gått, men om man har en någorlunda modern elmätare så brukar det synas på displayen om det fattas en fas. Annars skulle ju en elektriker komma idag och han borde kunna konstatera ganska snabb om det saknas spänning på en fas och vart i systemet den försvinner.