Hej,
Jag har försökt flertalet gånger att kontakta de vi köpt pumpen av men de verkar inte heller kunna maskinen.

Jag har försökt läsa mig till det men jag förstår ingenting. Känns som vi köpt något vi inte kan nyttja på bästa sätt… Hoppas därför någon här kan hjälpa mig.

Vi har ingen rumsgivare utan vi kör på värmekurvan. På bilderna kan ni se hur kurvan ser ut idag. Ser den bra ut? Insåg nu att det är massor med kurvor. Vilken ska jag ens ändra i? Ska man låta den vara så året om? Vad har jag gett mig in på

Sen gällande semesterfunktionen. Jag har trott att vi satt den på semester men har sedan hittat inställningar där man kan bocka i och ur uppvärmning vatten och för värme/hus. Om jag väljer att bocka ur båda kommer huset inte få någon värme då överhuvudtaget? Vi är borta stora delar av vintern så det känns onödigt att värma upp helt i onödan samtidigt som man vill ha någon typ av grundvärden så inget fryser.
finns det någon här som kan hjälpa mig?

Med vänlig hälsning, Renée

• Display av Mitsubishi Electric termostat visar temperaturtidslinje och datum 26 Sep 2022.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmepumpens display visar temperatur över tid med datum och tid, Mitsubishi Electric.
    Skapa konto
  • Mitsubishi Electric termostat med display som visar temperaturgraf och datum 26 Sep 2022 kl 15:32.
    Skapa konto
  • Mitsubishi Electric värmepumpens display visar en temperaturkurva och klockan 15:31 den 26 september 2022.
    Skapa konto
Jag rekommenderar verkligen att ni skaffar den trådlösa innegivaren. Besparar både jobb och pengar med att den gör en optimal kurva automatiskt

Har aldrig använt semesterfuntionen

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Vi hade den men installatören menade att den var värdelös och jag gjorde mig av med den…. Ångrar det bittert..

Installatören är värdelös!

Den är även bra som för oss som har mycket solinstrålning från mitten på dagen till solnedgång då den känner av temperaturen och vp står still i många timmar

R Reneeb skrev:
Hej,
Jag har försökt flertalet gånger att kontakta de vi köpt pumpen av men de verkar inte heller kunna maskinen.

Jag har försökt läsa mig till det men jag förstår ingenting. Känns som vi köpt något vi inte kan nyttja på bästa sätt… Hoppas därför någon här kan hjälpa mig.

Vi har ingen rumsgivare utan vi kör på värmekurvan. På bilderna kan ni se hur kurvan ser ut idag. Ser den bra ut? Insåg nu att det är massor med kurvor. Vilken ska jag ens ändra i? Ska man låta den vara så året om? Vad har jag gett mig in på

Sen gällande semesterfunktionen. Jag har trott att vi satt den på semester men har sedan hittat inställningar där man kan bocka i och ur uppvärmning vatten och för värme/hus. Om jag väljer att bocka ur båda kommer huset inte få någon värme då överhuvudtaget? Vi är borta stora delar av vintern så det känns onödigt att värma upp helt i onödan samtidigt som man vill ha någon typ av grundvärden så inget fryser.
finns det någon här som kan hjälpa mig?

Med vänlig hälsning, Renée
Det är en och samma kurva i dina bilder, den lilla svarta markören nedtill vid tempersturskalan (som kan flyttas i sidled) visar inställda värden på utgående temp (i övre vänstra) i förhållande till uppmätt utomhustemp (till höger).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.