2 393 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Väntetid luftvärmepump, hur länge har ni fått vänta?
Hej!
Hur länge har ni fått vänta ni som har beställt luftvärmepump iår?
Vi beställde 2st (Mitsubishi Hero 35 och Daikin origo xrh 35) i början av juli iår
och fick ena (Mitsubishi) installerad i slutet av augusti och den andra kan installatören
inte lämna någon leveranstid på, "Den kommer när den kommer"...
Hur länge har ni fått vänta ni som har beställt luftvärmepump iår?
Vi beställde 2st (Mitsubishi Hero 35 och Daikin origo xrh 35) i början av juli iår
och fick ena (Mitsubishi) installerad i slutet av augusti och den andra kan installatören
inte lämna någon leveranstid på, "Den kommer när den kommer"...
Verkar som leveranstiderna på en del saker är helt galna nu när det är post-corona med Kina forsätter med nedstängningar...
bilar tex tar ju 12-18 mån i vissa fall..
bilar tex tar ju 12-18 mån i vissa fall..
Då kanske jag hade bra flyt. Beställde min Bosch i mitten av juni på uppmaning av installatören som flaggade för aviserade prishöjningar från Bosch i Juli. Pumpen kom rätt snabbt men valde att ha den på hyllan hos installatören fram tills nu i oktober iom att jag hade en del kvar att färdigställa invändigt i garaget.
Beställde en Fuji Electric Hokuo 09 den 20 september, den kom in i lager denna vecka och installeras i mitten av december. (Dubbla väntetiden jämfört med vad de sa i butiken vid beställning.)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 360 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 360 inlägg
Beställde en Mitsubishi ft35 i slutet av semestern (augusti nån gång) och fick den installerad i början av september. Vid det tillfället var det ingen större panik och dom hade fortfarande obokade pumpar på påväg in senare under hösten.
Vi beställde en Mitsubishi hero i juni till sommarstugan och den levererades den 28 september. Sjukt bra pump förövrigt, vi är supernöjda.
Samma origo som du beställt beställdes mitten av maj, installerad två månader senare.
Dock förmodligen med en annan uteenhet än du får eftersom jag har två inneenheter och en uteenhet.
Dock förmodligen med en annan uteenhet än du får eftersom jag har två inneenheter och en uteenhet.
Hobbysnickare
· Sverige
· 105 inlägg
Beställde två Innova, en golv modell och en balance i mitten av september. De har suttit uppe två veckor nu ungefär.
Men så sa jag när jag beställde att ta det du tycker blir bra då du vet mina förutsättningar och utan pumpar har jag ingen värme alls i vinter... Så ta ngt som finns hemma bara...
Men så sa jag när jag beställde att ta det du tycker blir bra då du vet mina förutsättningar och utan pumpar har jag ingen värme alls i vinter... Så ta ngt som finns hemma bara...
Beställde i augusti, skulle installeras i september, ställdes in för att de inte fått pumpen i lager. Beställde från en annan leverantör för installation i november, installation flyttades allt längre i framtiden. Hittade en distributör med modellen jag ville ha i lager så köpte därifrån och hittade en lokal firma som hade tid att installera nästa vecka. Puh..