1 349 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Väntas bli en riktig getingsommar
På konsumentens sida
· 3 114 inlägg
Mild vinter och få saneringar i fjol gör att det väntas bli en rekordsommar för getingarna.
Du kan läsa artikeln här: Väntas bli en riktig getingsommar
Du kan läsa artikeln här: Väntas bli en riktig getingsommar
Jag hörde någonstans att getingar inte gillar nära grannar, och att man därför kunde lura dem genom att sätta upp typ uppbuffade papperspåsar lite här och var. Den bostadssökande getingen tror då att området är upptaget och letar sig vidare.
Nu har jag i flera år haft en ljusslinga med bollar på min altan - och inga getingbon! Sammanträffande? Nä, jag bedömer det som ett fungerande tips!
Nu har jag i flera år haft en ljusslinga med bollar på min altan - och inga getingbon! Sammanträffande? Nä, jag bedömer det som ett fungerande tips!
Vi har ett fake-getingbo vi köpt och satt i taket på altanen, då frugan är allergisk mot getingar. Någon fåtal gång har en geting kommit in, men majoriteten av gånger vänder dem direkt. Undantaget har varit när bålgetingar har besökt, men det är ju rimligt eftersom dem äter vanliga getingar.M Malin165 skrev:Jag hörde någonstans att getingar inte gillar nära grannar, och att man därför kunde lura dem genom att sätta upp typ uppbuffade papperspåsar lite här och var. Den bostadssökande getingen tror då att området är upptaget och letar sig vidare.
Sen om det är en trevlig slump och inte funkar i praktiken vet jag inte.
Liknande trådar
-
Radiatorn blir inte riktigt varm
Värme allmänt -
Husqvarna/Electrolux-frys blir inte riktigt kall, -2 efter ca 12h drift
Vitvaror -
Rörkoppling som börjat läcka lite, tidsfråga tills det blir riktigt blött?
Värme allmänt -
När ska man klippa en Aven och Hagtorns häck så den blir riktigt tät.
Häckar, Buskar & Träd -
Väntas bli ett rekordår för råttor
Artikelkommentarer