Jag ska renovera badrummet och låta installera vägghängd toa.
Var runt och kollade i lite butiker men blir inte klok på skillnaden mellan olika märken. Vill såklart ha kvalitet men hur avgör man vad som är vad. Är det hugget som stucket mellan Geberit, Gustavsberg och Grohe? På vilka sätt skiljer de sig åt och vad har betydelse? Finns det fler märken jag bör överväga? Hur ser sen utbudet av själva porslinet, toasitsar, spolknappar ut, kan man bara använda de som hör till den modellen man valt för fixturen?
Var runt och kollade i lite butiker men blir inte klok på skillnaden mellan olika märken. Vill såklart ha kvalitet men hur avgör man vad som är vad. Är det hugget som stucket mellan Geberit, Gustavsberg och Grohe? På vilka sätt skiljer de sig åt och vad har betydelse? Finns det fler märken jag bör överväga? Hur ser sen utbudet av själva porslinet, toasitsar, spolknappar ut, kan man bara använda de som hör till den modellen man valt för fixturen?
Antagligen ingen skillnad som har betydelseC ChriEri skrev:
AntagligenC ChriEri skrev:
antagligen inteC ChriEri skrev:
Man brukar kunna använda det mesta till dessa tre fixturer.C ChriEri skrev:
Min tanke är att det kan vara smart att börja med att fundera på vilket porslin man vill ha. När det är beslutat kan man i steg två välja spolknapp och fixtur som passar.
Jag menar fixturen kommer inte att synas och alla tre fabrikaten är bra så vilken man installerar spelar liten roll för hur det kommer att se ut.
Klicka här för att svara