Hej, jag bara måste kolla ifall det bara är jag som tycker att det är supertrixigt att sätta i spotlights i en armatur. Försöker alltså sätta i några ljuskällor med sockel GU10, men det känns som att man måste pricka exakt på mikrometern rätt med de två stiften. Och man får försöka lirka och trixa hur länge som helst innan man av ren tur lyckas pricka rätt? Eller gör jag något fel..? Försöker använda en sån där sugpropp (se bilden).

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen är dessutom nästa problem att även om man lyckas pricka rätt och få i stiften så ska man ju dessutom vrida spoten sen för att sätta fast den ordentligt. Men där lyckas jag inte heller, sugproppen liksom bara glider på spoten när jag försöker... börjar undra om den här GU10-designen verkligen är den mest lyckade... 😟
Kan bara tillägga eftersom jag inte fick så mycket respons att i det här fallet handlade det inte om den mest vanliga GU10, utan om GU10 Mini. Sockeln och stiften i GU10 Mini är ju samma som i GU10, men själva lampan är mycket mindre, har mindre diameter, så därför blir det väl också svårare att få kraft när man vrider liksom antar jag.
Märkte idag när jag fick hem en annan lampa som hade vanlig GU10 att det var lättare att vrida fast spotlighten där. Av någon anledning var det också lättare i den lampan att "pricka rätt" i steget innan när man ska sätta i spotlighten innan man vrider. Så det kanske kan bero lite på hur armaturen i fråga ser ut också.
Märkte idag när jag fick hem en annan lampa som hade vanlig GU10 att det var lättare att vrida fast spotlighten där. Av någon anledning var det också lättare i den lampan att "pricka rätt" i steget innan när man ska sätta i spotlighten innan man vrider. Så det kanske kan bero lite på hur armaturen i fråga ser ut också.
Klicka här för att svara