833 läst · 5 svar
833 läst
5 svar
Vägguttag med tidur
Jag bor halva året i USA. Där finns smarta vägguttag som känner av att man satt igång en förbrukare typ kaffemaskin och stänger av uttaget efter inprogrammerad tid, helt automatiskt. Sätter man sen på kaffemaskinen igen så börjar nedräkningen igen. Man behöver ingen speciell brytare på uttaget, bara en skruvmejsel får att välja den tid man vill ha (15, 30, 60, 120 minuter).
Finns det uttag med den funktionen att tillgå i Sverige? Jag vill alltså inte behöva dels sätta på kaffemaskinen och sen också trycka på en knapp på uttaget (typ Schneider Exxact).
Finns det uttag med den funktionen att tillgå i Sverige? Jag vill alltså inte behöva dels sätta på kaffemaskinen och sen också trycka på en knapp på uttaget (typ Schneider Exxact).
Lät som en jättebra funktion. Googlade lite snabbt och hittade de här: https://butikel.se/butik/kompletteringsmaterial/timer1-v-uttag-plus-fv/
Men jag blir inte riktigt klok på om det är en knapp för att starta eller inte.
Men jag blir inte riktigt klok på om det är en knapp för att starta eller inte.
Du hann svara medan jag googlade!
Men det var inte den funktionen TS önskar. Som jag förstår: strömmen bryts efter inställd tid då effekt uttaget har ökat.
Ex. Kretsen släpper igenom 0-100 watt konstant. Men om effekten ökar så startar en timer. Sedan bryts strömmen helt
Ex. Kretsen släpper igenom 0-100 watt konstant. Men om effekten ökar så startar en timer. Sedan bryts strömmen helt