Hej,

Vi håller på att renovera tvättstugan och byta värmesystem. Vi kommer ha vattenburengolvvärme. Då vill man kunna sätta in en styrenhet så man kan korrigera värmen.

Kan jag sätta eluttaget i golvvärmeskåpet?
Självklart högst upp och på andra sidan där vattnet kommer in/ut?

Om intet, hur ska jag göra? Inte jättesugen på att ha ett uttag ovan skåpet o dra en sladd sen in.

Skåpet är 740x760x100.

Mvh
Jensen
 
  • Tomt metallskåp avsett för golvvärmesystem, placerat vid en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan du absolut göra. Eftersom skåpet är i plåt och om du ska ha styrutrustningen där i. Tänk då på att dra ut så du kan få en extern antenn om nu kommunikationen till dina termostater ska vara trådlös.
 
  • Gilla
Mickael Jensen
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Det kan du absolut göra. Eftersom skåpet är i plåt och om du ska ha styrutrustningen där i. Tänk då på att dra ut så du kan få en extern antenn om nu kommunikationen till dina termostater ska vara trådlös.
Tack för feedback.

Jag tänker ta elen från det gamla VV-beredardosan som sitter högre upp.

Kan jag då sätta en dosa ovanför skåpet och tar både elen och sen lägga ev antenn i den?
Så man går in med antennen i samma dosa i skåpet som uttaget?

Mvh
Jensen
 
  • Metallskåp för VV-beredare med markeringar för el och antenninstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror jag inte tyvärr. Har du enkelisolerade ledare med 230V i samma dosa som antennen ska ledning samt antenn isolationskrav mot 230V, det gör dom nog inte.
Kolla alternativ placering eller dosa bara för antennen. Undersök hur stor en extern antenn är. Dessutom har vissa såna där VVS-skåp en ursparing någonstans för en extern antenn.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.