Nån som har införskaffat en eller flera sådana? Tänkte jag skulle montera fyra stycken nere i källaren till alla verktyg som ligger utspridda över hela huset. Men jag har som vanligt svårt att bestämma mig, finns ju så mycket att välja på. Men 99:- styck lockar, dock så har jag inte kunnat se tavlan IRL ännu, så hur kvaliteten är, är jag osäker på.
Ni får gärna föreslå andra liknande verktygstavlor till rimliga priser. Väggytan är ca 165x130cm.

http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=350094215&pf_id=SE-349043&dept_id=SE-665

Biltema har blålackerade verktygstavlor som är bra till nästan samma pris (129), den där såg lite plastig ut.
Artnr: 19-3641.

Dock utan krokar/hållare, men det får du ju komplettera med det som du behöver.

Jag skulle nog gå på gds4me linje och välja tavlor i metall alt. trä istället. Känns lite säkrare om man även vill hänga om lite maskiner på den.

// Snozzi

Biltema rockar.

Jag har biltema i mekgaraget och dom är hur bra som helst och billiga. Nackdelen som jag ahr kunnat hitta me ddom är att skruvarna som är med för att montera hållarna med är lite för dåliga vissa av dom så när man drar åt så pajjar dom och man får ta en ny vilket resulterar i att man till slut har hållare kvar omen inga skruvar då det är exakt antal i varje påse.

Annars är det kanongrejer enligt mig - vad nu det vill säga

Väntar tills Jula öppnar här så jag kan känna lite på grejerna.

Hej Beppo!

Provat popnit?

per

Måste (dessvärre) erkänna att jag en gång i tiden lät snålhet gå före sans och köpte en sån här.

Den är kass - åtminstånde om du har några verktyg som är större än precisionsskruvmejslar...

Problemet är att själva hållarna sticks in i något av hålen i tavlan helt enkelt böjs ned och "ploppar" ur hålen om belastning/tyngd blir lite för stor.

Det slutade med att det mesta av verktygen sitter i den medföljande hyllan istället. Den funkar ganska bra men det blir inte så snyggt som den verktygstavla man alltid drömt om     :-/

Den ser väldigt skranglig och klen ut, bättre satsa på plåt eller trätavla.

Verkar vara lite plats i lådorna med.

Jag kör med stålplåt tavla från classe (379kr), nöjd med den faktiskt.  :)
403922_X_2004-06-29_163759.jpg

Classes tavla är bra fast Julas är billigare, samma tillverkare verkar det vara... Köpte Julas tavla i metall.

Skruvarna håller bra och klarar att man flyttar om en hel del. Det tar ju ett tag innan man optimerat placeringarna av alla krokar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.