10 926 läst · 40 svar
11k läst
40 svar
Väggmonterad WC
Sida 1 av 3
Jag kollade på http://www.sigro.se
Ifö WC Cera 3860 2495 kr (standardgolvmodell)
(jag har sett den billigare när bygghandlar haft rea, som billigast 1800 kr, men då ingick inte sitsen). Finns andra märken med lite billigare standardstolar.
Ifö Cera WC 3875 för inbyggnad 1534 kr
och
Ifö Cera inbyggnadscistern Standard 1548 kr (måste köpa till fästen och tryckknapp, servicelucka och lite annat, ett andra hundralappar till)
eller
Ifö Premont WC modul 1100 HC4 - standard cistern 2718 kr (måste köpa till grejer till denna också).
Slutsats, vanlig stående stol är rätt mycket billigare.
/ama
Ifö WC Cera 3860 2495 kr (standardgolvmodell)
(jag har sett den billigare när bygghandlar haft rea, som billigast 1800 kr, men då ingick inte sitsen). Finns andra märken med lite billigare standardstolar.
Ifö Cera WC 3875 för inbyggnad 1534 kr
och
Ifö Cera inbyggnadscistern Standard 1548 kr (måste köpa till fästen och tryckknapp, servicelucka och lite annat, ett andra hundralappar till)
eller
Ifö Premont WC modul 1100 HC4 - standard cistern 2718 kr (måste köpa till grejer till denna också).
Slutsats, vanlig stående stol är rätt mycket billigare.
/ama
Hejsan
att cisternen skulle rosta finns det ingen risk till och det är inga problem för hantverkaren att reparera vid behov. Men det enda problemet är när du vill byta ut den men det ska väll inte ske den närmsta tiden ...
Vägg monterade är lite dyrare och innebär lite mera arbetstid... men det är både snygt och lättstädat....
men det är upp till dig hur mycket du tänker lägga ner för det kommer att kosta mycket mera med en inbyggd wc .....
mvh en Rörmokare...
att cisternen skulle rosta finns det ingen risk till och det är inga problem för hantverkaren att reparera vid behov. Men det enda problemet är när du vill byta ut den men det ska väll inte ske den närmsta tiden ...
Vägg monterade är lite dyrare och innebär lite mera arbetstid... men det är både snygt och lättstädat....
men det är upp till dig hur mycket du tänker lägga ner för det kommer att kosta mycket mera med en inbyggd wc .....
mvh en Rörmokare...
Jag vet inte, men en kompis som byggt fick i sent skede veta att det inte gick att sätta den vägghängda toan mot ytterväggen. Lite kalldusch när allt varit inritat i skisserna och ingen sagt nåt...
Kanske beror på ytterväggar och infästningsmöjligheter för rör osv.
Kanske beror på ytterväggar och infästningsmöjligheter för rör osv.
När man sätter dem mot yttervägg brukar man bygga en liten konsoll för att täcka ställningen hela härligheten hänger i.
Då kan man ju undra varför man nödvändigtvis ska ha en vägghängd mugg...
Jajaja...städbarheten. Men kom ihåg: Riktiga män kan sikta.
Då kan man ju undra varför man nödvändigtvis ska ha en vägghängd mugg...
Jajaja...städbarheten. Men kom ihåg: Riktiga män kan sikta.