Vi har helt plötsligt fått dåligt med varmvatten. Detta märker vi framförallt när vi duschar, det räcker knappt till en person. Sedan tidigare tycker vi även att vattnet inte heller blir riktigt varmt.

När jag tittar på displayen på min bergvärmepanna ser det ut såhär:
Display på bergvärmepanna visar "Rum 20°C", "Värmepump Drift Auto" och ikoner, där en ikon verkar ofullständig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och det som är minimalt svart i tanken blir sällan mer. Jag får för mig att ikonen längst ner till höger ska bli mönstrad över hela ikonen när tanken är full? Varmvattnet är även inställt på 44 grader. Kan jag lösa problemet själv eller behöver jag kontakta en firma?

S sole_oggi skrev:
Vi har helt plötsligt fått dåligt med varmvatten. Detta märker vi framförallt när vi duschar, det räcker knappt till en person. Sedan tidigare tycker vi även att vattnet inte heller blir riktigt varmt.

[bild]

Och det som är minimalt svart i tanken blir sällan mer. Jag får för mig att ikonen längst ner till höger ska bli mönstrad över hela ikonen när tanken är full? Varmvattnet är även inställt på 44 grader. Kan jag lösa problemet själv eller behöver jag kontakta en firma?
Pil vänster så ser du
Display på värmepump med menyval som "Drift auto", "Värmekurva", "Temperatur" markerad med pil, plus och minus-knappar nedanför.
Skapa konto

Sedan väljer du temperatur, vad ser du då
Bild på temperaturdisplay med olika temperaturer för framledning, returledning, varmvatten och integral samt brine in/ut, med knappar nedanför.
Skapa konto

Min ser just nu ut såhär

• Display med rumstemperatur 20°C, texten "Inget behov värme drift auto" och knappar för justering.
    Skapa konto
D Dilato skrev:
Pil vänster så ser du
[bild]
Sedan väljer du temperatur, vad ser du då
[bild]
Min ser just nu ut såhär
Display med temperaturdata för framledning, returledning, varmvatten, integral, brine in och ut. Fram- och returledning visas med 28°C i parentes.
Skapa konto

Har du ett äldre hus med gamla järnrör och gamla vatten radiatorer?

T Timmermannen77 skrev:
Har du ett äldre hus med gamla järnrör och gamla vatten radiatorer?
Nej nya rör och radiatorer

S sole_oggi skrev:

[bild]

Lite misstänkt att stargivaren gett sig.vilken modell har du?Har du provat stänga av värmepumpen på arbetsbrytaren?Kan även vara luft i tws slingan.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.