Vi har helt plötsligt fått dåligt med varmvatten. Detta märker vi framförallt när vi duschar, det räcker knappt till en person. Sedan tidigare tycker vi även att vattnet inte heller blir riktigt varmt.
När jag tittar på displayen på min bergvärmepanna ser det ut såhär:
Och det som är minimalt svart i tanken blir sällan mer. Jag får för mig att ikonen längst ner till höger ska bli mönstrad över hela ikonen när tanken är full? Varmvattnet är även inställt på 44 grader. Kan jag lösa problemet själv eller behöver jag kontakta en firma?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och det som är minimalt svart i tanken blir sällan mer. Jag får för mig att ikonen längst ner till höger ska bli mönstrad över hela ikonen när tanken är full? Varmvattnet är även inställt på 44 grader. Kan jag lösa problemet själv eller behöver jag kontakta en firma?
Pil vänster så ser duS sole_oggi skrev:Vi har helt plötsligt fått dåligt med varmvatten. Detta märker vi framförallt när vi duschar, det räcker knappt till en person. Sedan tidigare tycker vi även att vattnet inte heller blir riktigt varmt.
[bild]
Logga in
Skapa konto
Sedan väljer du temperatur, vad ser du då
Logga in
Skapa konto
Min ser just nu ut såhär
Har du ett äldre hus med gamla järnrör och gamla vatten radiatorer?
Lite misstänkt att stargivaren gett sig.vilken modell har du?Har du provat stänga av värmepumpen på arbetsbrytaren?Kan även vara luft i tws slingan.S sole_oggi skrev:Vi har helt plötsligt fått dåligt med varmvatten. Detta märker vi framförallt när vi duschar, det räcker knappt till en person. Sedan tidigare tycker vi även att vattnet inte heller blir riktigt varmt.
[bild]
Redigerat:
Liknande trådar
-
Varför är det kallt i rummen när displayen för ftx visar något annat?
Ventilation -
Kyl/frys visar fyrkant i displayen
Vitvaror -
Kylskåp Husqvarna QR2210X driftsproblem - visar ”-” i displayen
Vitvaror -
Bosch WTW84268SN Serie 4 Torktumlare Displayen visar fel maskinen går 3 min sen stannar den
Vitvaror -
Cylinda TK40 - Visar endast 255 i displayen
Vitvaror