Det var väl möbelsnickeri det skulle handla om? I så fall skulle jag vilja se hur man gör en soffa, både träarbete och tapetseringen.

//Lasse
 
Varför inte en Rokoko eller Gustaviansk soffa ;-)
 
Det hade varit jätteroligt! Samarbetar dessutom m en väldigt duktig tapetserare. Tyvärr ryms det inte riktigt inom tidsramen...
 
Tyvärr ryms det inte riktigt inom tidsramen...
Ännu en anledning till Daniel_Ns egen Youtube-kanal!
 
stice skrev:
Ännu en anledning till Daniel_Ns egen Youtube-kanal!
Haha, ja det hade varit något...en skåning som står och svär över kamera, dator, internet och youtube ungefär i den ordningen...
 
Tycker det där låter väldigt sevärt, snickrandet kan vara sekundärt:D
 
  • Gilla
stice och 1 till
  • Laddar…
pr95 skrev:
[länk]
Föreställ dig att du delar in det skåpet i 1000 moment som skall utföras. Får jag ett år på mig så skall jag försöka mig på ett av dessa moment...;) Fantastiskt fint skåp, ett drömprojekt.
 
Microkatten
Wow. Att bara göra ritningarna till det skåpet vore en bedrift i sig och ta längre tid än det tar för Volvo att komma ut med en ny modell.

Imponerande hantverk och konstnärskap.
 
Nu börjar det närma sig filmning! Min ambition är att hinna med att visa hur jag tappar, slitsar, falsfräser och stämmer för spröjs i en kopplad båge med två liggande spröjs utan profil. Risken är dock stor att vi inte kommer att hinna det, men vi ska göra vårt bästa!
 
  • Gilla
ozean och 7 till
  • Laddar…
M
Daniel_N skrev:
Nu börjar det närma sig filmning! Min ambition är att hinna med att visa hur jag tappar, slitsar, falsfräser och stämmer för spröjs i en kopplad båge med två liggande spröjs utan profil. Risken är dock stor att vi inte kommer att hinna det, men vi ska göra vårt bästa!
Det kommer bli skitgrymt!
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 1 till
  • Laddar…
Spännande, ska bli kul att se!
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Äntligen... ;)
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Det vore bra om filmen är klar innan 21 imorron så kan man se på den medan sambon ser på eurovision. :rolleyes:
 
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.