P
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Killgissar, precis vad vetenskapsmän gör. Var det inte en bättre vetande man som sa att jorden var platt:thinking:
Näe, vetandet hade inte kommit så långt ett par hundra år f.Kr. Därefter var kompetenta astronomer på det klara med att jorden är rund.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
A ArneTW skrev:
Vems mål?
Samhällets, eller snarare ett mål för alla oss i samhället som vill ha en säker trafikmiljö. Egoister som vill leka och ha kul i trafiken är osolidariska och antagligen lite småpsykopatiska samt utan empati för andra.
 
A
P pmd skrev:
Samhällets, eller snarare ett mål för alla oss i samhället som vill ha en säker trafikmiljö. Egoister som vill leka och ha kul i trafiken är osolidariska och antagligen lite småpsykopatiska samt utan empati för andra.
Ah du menar...

A Alexn72 skrev:
2 timmar kvar till min skräphög med 16k mil börjar ladda. Sen ska det snöa inatt så stor risk att man får sladd på väg till jobbet imorgon :cool:
? ;)
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Vill du ha någon information av mig, börja visa respekt och inse att det du hävdar inte alls stämmer och sluta hänvisa till miljölobbyns vänner...
Man kan inte visa på ett vetenskapligt rön genom att kräva respekt. Det går faktiskt inte.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Man kan inte visa på ett vetenskapligt rön genom att kräva respekt. Det går faktiskt inte.
Varför hela tiden lägga upp länkar mm som är direkt i knä på miljöorganisationer?
Ska man ha fakta ska den inte vara betald av miljörörelsen...

Det är ju som att be om moderaternas åsikter men få MPs...
Det blir inte rätt..

Jag bryr mig inte om vad ni åker i eller kör...
Men fan om någon vill ha sin verklighet kvar, då ska det fram en massa om att man är både det ena och det andra.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
P
S Styrman_jansson skrev:
Precis. Det vi har i Sverige är inte elbrist utan effektbrist vid specifika tidpunkter.
Har konsumenter inte fått de leveranser de vill ha?
 
P
R RoAd skrev:
För dumt för att ens svara på. Jag gissar dessutom att du någonstans även är kärnkraftsförespråkare, eller hur?
Man måste inte gilla kärnvapen bara för att man tycker att kärnkraft är bra.
 
P
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Vem behöver en elbil när vi i slutändan måste skjuta den framför oss när elen tar slut och priset vintertid ligger runt 100 kr/kwh i skatt på skatt och miljöskatt för att kolkraftverk och oljekraftverk ska gå så de glöder
Då blir ju elbilar mer rättvist beskattade jämfört med fossilbilar än vad de är nu. Det är väl bra? ;)
 
P
R Rkarlsson skrev:
[bild]
Haha! Jag vann!

Men lite konstigt är det allt att man kunde tillverka bilar helt utan att släppa ut koldioxid för tio år sen …
 
  • Haha
  • Gilla
Rkarlsson och 2 till
  • Laddar…
R
P pmd skrev:
Man måste inte gilla kärnvapen bara för att man tycker att kärnkraft är bra.
Nej så klart inte, jag ville bara påpeka att ur den forskningen kom även kärnkraften.

Det är sällan forskning i sig är dålig, trots att den ibland kan användas i vidriga syften. Och att använda det som ett argument för att alla vetenskapsmän skulle ha onda syften var ju bara fel.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
alltid detta jävla snack om antal inlägg..
Jag tycker att det är lite fult att skryta med hur många inlägg man har gjort. :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Jag tycker att det är lite fult att skryta med hur många inlägg man har gjort. :cool:
Och om någon kommentar hur många inlägga någon gjort, skryt eller kritik?
 
R RoAd skrev:
Nej så klart inte, jag ville bara påpeka att ur den forskningen kom även kärnkraften.

Det är sällan forskning i sig är dålig, trots att den ibland kan användas i vidriga syften. Och att använda det som ett argument för att alla vetenskapsmän skulle ha onda syften var ju bara fel.
Man kan säga att vänsterblocket spottar lite på de som fick sätta livet till i Hiroshima genom att döda kärnkraften i Sverige. :)
 
P
MathiasS MathiasS skrev:
Skippa anslutningen till den europeiska elmarknaden och se till att vi utan begränsning kan använda inhemskt producerad el (idag går inte det pga att vi inte kan överföra el från norr till söder) så tror jag problemet löser sig.
Det skulle medföra andra, förmodligen värre, problem.
 
P
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ingen aning
Det bör man nog ha om man ska argumentera för ett återuppbyggnadsstöd i ursprungslandet.

Fast kanske inte, ändå. En del svenskfödda personer kanske också behöver ett återuppbyggnadsstöd i ursprungslandet, dvs Sverige.
 
  • Älska
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.