A
P pmd skrev:
Nej, det gjorde du inte. Du svarade på frågan: "Den som kör mer sliter väl mer på vägarna"?
Det är ett skatteupplägg som är lika för alla, oavsett om man bor på landet eller i en stad.
svarade ditt inlägg 2126.
och jo jag svarade om subventioner...
Vad du diskuterade det har jag inte en aning om.

Jag är då inte intresserad av att subventionera en elbil..
Och ska den subventioneras så ska dess el kosta ca 18 kr per kWh... Så är det bra för stunden.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Jo det blir det... Men om du insåg det så skulle din övertygelse fallera... Och du behöva komma ut i verkligheten.
Du får nog förklara varför det blir med koldioxidutsläpp av att köra en elbil.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Nä det är ju inte riktigt så.
Det är betydligt enklare för dessa organisationer att fixa detta än du tror..
Kan ta varför i ett pm om du vill..
Du kan väl förklara här i tråden? Annars är min profil öppen för pm.
 
A
P pmd skrev:
Du får nog förklara varför det blir med koldioxidutsläpp av att köra en elbil.
Vart skrev jag av att just köra den?
ladda, tillverka... jo du... skräphögar.. Som dagens bilar blivit..
 
A
P pmd skrev:
Du kan väl förklara här i tråden? Annars är min profil öppen för pm.
näpp den informationen lämnar jag inte ut på detta forum.. det är helt klart..

alldeles för mycket av en viss sort här.
Det skulle aldrig gå.
 
P
S Styrman_jansson skrev:
Så är det säkert ibland. Dock undrar jag om t.ex. SD hade varit så stora idag om övriga partier vågat diskuterar vissa frågor tidigare istället för att avfärda dem som opk, d.v.s. utanför åsiktskorridoren.
Förmodligen inte. Många är livrädda för att hålla med någon, i en sakfråga, som de uppfattar som en ond jävel.
Den som man står långt ifrån ideologiskt har då automatiskt fel i allting.
 
  • Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Vart skrev jag av att just köra den?
ladda, tillverka... jo du... skräphögar.. Som dagens bilar blivit..
2 timmar kvar till min skräphög med 16k mil börjar ladda. Sen ska det snöa inatt så stor risk att man får sladd på väg till jobbet imorgon :cool:
 
P
Maskintok skrev:
Nja han gick som lärling där för att avlägga sin examen.. Vilket han inte klarade utan blev
skyddsombud istället...
Det där har jag hört/läst ganska ofta, men utan någon substantiell referens och bara av folk som ogillar Löven för att han är sosse. Jag är inte heller sosse, men jag tycker att man ska hålla sig till sanningen så jag undrar därför om det finns någon substans i påståendet att Löven började med fackligt arbete pga svetsningsinkompetens.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
A
A Alexn72 skrev:
2 timmar kvar till min skräphög med 16k mil börjar ladda. Sen ska det snöa inatt så stor risk att man får sladd på väg till jobbet imorgon :cool:
ha så kul
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Så innan man börjar prata om en blandbudget så kanske man skulle ha kollat vad själva partierna säger.... Och där vill SD gå lägst i sänkningen av skatt...
Var finns de siffrorna?
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Det där har jag hört/läst ganska ofta, men utan någon substantiell referens och bara av folk som ogillar Löven för att han är sosse. Jag är inte heller sosse, men jag tycker att man ska hålla sig till sanningen så jag undrar därför om det finns någon substans i påståendet att Löven började med fackligt arbete pga svetsningsinkompetens.
Det fanns ett bevis på annat forum.. bortplockat tyvärr annars hade jag lagt hit det..
Finns ju också de som jobbat nära Stefan som talat om detta... visst hörsägen men det kan ju vara sant för det.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
P
W witten skrev:
De stängde väl av verket för någon månad sen. Bara för att kunna vara i beredskap att slå på det... :crysmile:
Det är väl onödigt att elda olja om det inte behövs?
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Det där är ju för fan en släkting till Greta...
Och sånt ska man ta på allvar..
Det där är medeltida mellanöstern-idéer som du bör göra dig av med omedelbums. Vem som är släkt med vem är inte ett dugg relevant.
Sedan är co2 ingen fastställd gas för någon effekt, det är tyckande och åsikter... Inget mer....
När doktorerade du i kemi?
 
  • Gilla
  • Älska
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
CO2 har misstänkts vara en växthusgas sedan slutet på 1800-talet. Idag
Ännu längre sen, faktiskt . Fourier räknade på det redan i början av 1800-talet. Utan växthuseffekten skulle jorden vara för kall för att härbärgera liv, eller åtminstone inte så mycket liv som finns nu.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Det där är medeltida mellanöstern-idéer som du bör göra dig av med omedelbums. Vem som är släkt med vem är inte ett dugg relevant.

När doktorerade du i kemi?
Jo det är ju det... Och det speglar hur dessa individer tänker... Och vart de har sina politiska åsikter...
kommer jag inte att släppa... Då vore jag dum, vilket jag inte är..

Varför skulle jag behöva ha gjort det?
att man doktorerat något betyder fortfarande inte att man begriper vad man pratar om.

Eller att det är bara de lärda som som får tala.. Där har du något som man ska lägga av med...
 
  • Ledsen
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.