R Rkarlsson skrev:
Ja, men man slipper ju bygga onödiga giftiga vägar.
Det finns ändå ett och annat eldrivet flygplan. Som jag förstod det så var det nog ingen höjdare det som de provade mellan Sverige och danmark.

Det är inte så att du kan ta en tur till tyskland och tro att du kom fram på en laddning. Där förlitar jag mig helst mycket mer på bränsle i vingarna vid turer över öppet hav.
Man måste nog uppfinna antigravitation innan flygande bilar blir verklighet. Men elturbin tror jag kommer komma när man har tillräckligt effektiva energikällor tex bränslecell
 
A
R Rkarlsson skrev:
Jag håller med dig. De som ritar bilarna idag har ingen känsla för personligheter. Bara att kolla på elbilarna som 99% är groteskt fula i fronten.

Det skulle ju sett ut såhär om nu de vill ha flygande skit.
Den som ritar en splittny elbil i jänkmode borde få priser.

[bild]
Japp med lite brummande bakgrundsljud..
broollmmmm brooommml;)
 
Mikael_L
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är "extremt" per definition något dåligt?
Och på tal om det så är ju herr AndersMalmgren själv, enligt min egen åsikt, den mest extrema forummedlemmen här, i sin riktning.

Men det är ju bara kul, vem minns en grå medelmåtta, mitt i fältet?
 
  • Gilla
pmd och 6 till
  • Laddar…
D
Jag rekommenderar en bok av Steven Pinker "Enlightenment Now", den hjälper en att sätta saker i perspektiv och att förstå hur det upplysningsförakt, som nu råder på många håll, är en dålig ide.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
D
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och på tal om det så är ju herr AndersMalmgren själv, enligt min egen åsikt, den mest extrema forummedlemmen här, i sin riktning.

Men det är ju bara kul, vem minns en grå medelmåtta, mitt i fältet?
Fast om det bara grundar sig på gnäll som i sin tur grundar sig på fake news så är det liksom inte lika minnesvärt.
 
D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du är inversen av pragmatisk (fast jag förstår du uppfattar dig så).
Ett år är för kort horisont för tillväxt. På den tiden hade du 50 procent bolagsskatt så staten tog halva tillväxten varje år (man kunde heller inte periodisera på den tiden, fast det är ett ganska värdelöst verktyg). Skulle vilja se dig växa under de förutsättningarna. Min far startade bolag 1985 och hade 30 anställda som mest. Kunde inte varit lätt i det politiska klimatet .
Du hade nog gillat boken "Svenska Förmögenheter", den är väldigt intressant.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man måste nog uppfinna antigravitation innan flygande bilar blir verklighet. Men elturbin tror jag kommer komma när man har tillräckligt effektiva energikällor tex bränslecell
Om man ska gå tillbaka till det du skrev om att vanliga bilar inte ska köra på vägarna.
Vilken tidsaspekt är du inne på då?
Jag tror nog att jag är begravd innan något sånt ska inträffa, dvs minst 50 års tid till. Redan när man gick i skolan på 90 talet så hade vi lärare som var så extrema som ni är =) Tydligen redan på 70 talet fick jag höra med.
 
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och på tal om det så är ju herr AndersMalmgren själv, enligt min egen åsikt, den mest extrema forummedlemmen här, i sin riktning.

Men det är ju bara kul, vem minns en grå medelmåtta, mitt i fältet?
Va? har jag blivit ersatt;)
 
  • Haha
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Precis, vart står vi om fem år.
Resten är framtidsgissningar som sällan blir verklighet;)
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Om man ska gå tillbaka till det du skrev om att vanliga bilar inte ska köra på vägarna.
Vilken tidsaspekt är du inne på då?
Jag tror nog att jag är begravd innan något sånt ska inträffa, dvs minst 50 års tid till. Redan när man gick i skolan på 90 talet så hade vi lärare som var så extrema som ni är =) Tydligen redan på 70 talet fick jag höra med.
Oj svårt veta. Det är inte så mycket en teknisk fråga heller. Rent tekniskt är vi mer eller mindre där redan.
 
Maskintok skrev:
Va? har jag blivit ersatt;)
Även om några av oss inte så ofta håller med så måste jag säga att det skapar dynamik och nöje att läsa trådarna. Fortsätt sticka ut och säga er åsikt! :) Man lär sig mest på att försöka förstå även de åsikter man kanske aldrig kommer själv stå för. Trådar där alla håller med varandra är bra om det beskriver hur man ska tex spackla en vägg, men är sällan underhållande att läsa. :)
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Oj svårt veta. Det är inte så mycket en teknisk fråga heller. Rent tekniskt är vi mer eller mindre där redan.
Icke, vi är inte ens i närheten tekniskt under alla tänkbara förhållanden i Sverige oberoende av var i landet man finns.:crysmile:
 
A AndersS skrev:
Icke, vi är inte ens i närheten tekniskt under alla tänkbara förhållanden i Sverige oberoende av var i landet man finns.:crysmile:
Waymo kör redan kommersiellt (på test) i Kalifornien. Bara en tidsfråga innan de expanderar
 
Mikael_L
Maskintok skrev:
Va? har jag blivit ersatt;)
Nejdå, du kan vara lugn, du är mest extrem i en annan riktning bara .... :)
Men vad gäller gammalt fint underklassförakt så är du totalt chanslös ... :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 5 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nejdå, du kan vara lugn, du är mest extrem i en annan riktning bara .... :)
Men vad gäller fint underklassförakt så är du totalt chanslös ... :cool:
phu.. jag kan andas ut.. :crysmile::crysmile:
 
  • Haha
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.