Får leverans till port av 3 innerdörrar, orkar man bära upp de till lägenheten själv, 2 trappor utan hiss?
De är av kompakt/massiv modellen 8x21
En i taget blir det nog oavsett
De är av kompakt/massiv modellen 8x21
En i taget blir det nog oavsett
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 872 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 872 inlägg
De är ganska tunga. Beror på hur stark du är, är du stark så kan du nog men ni bör absolut vara 2 st. Dörrarna är mycket känsliga för stötar, det blir lätt märken. Speciellt kanterna runt om dörren. Dörrarna är långa så det blir en del vinklingar av dörrarna när dörrarna skall upp 2 trappor och in i lägenheten. Måste du vila och sätta ner dörren så betrakta dörren som skört glas. Kolla även leveransen noga så att dörrarna ser ok ut. Vid skador fota på plats innan du flyttar dem! När vi bytte dörrar så var en tredjedel av dörrarna skadadade i leveransen, de låg på pall. När dörrarna är uppe på plats är de inte lika för småstötar. Det är märkesdörrar för 1500/st som vi köpte.Y yuphin skrev:
Redigerat:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 872 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 872 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 872 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 872 inlägg
Då skulle jag säga till/kräva att Postnord väntar tills du packat upp dörrarna och kontrollerat dörrarna! Posten måste skriva och se om dörrarna har leveransskador. Kan bli krångel vid reklamation annars.H HEM2121 skrev:
Själv väljer jag bort Postnord, har säljaren ingen annat alternativt Åkeri så avstår jag köp.
Leveransen kom och jag blev orolig redan när jag såg dörrarna ligga på varandra på 2 pallar. Även med plast mellan så bör väl dörrar transporteras stående?
Och när jag bört upp de så såg jag tyvärr några fula märken på alla 3, se bilder. Mailat Hornbach så får vi se om de kompenserar på något sätt.
Och när jag bört upp de så såg jag tyvärr några fula märken på alla 3, se bilder. Mailat Hornbach så får vi se om de kompenserar på något sätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto