Hej,

Jag pluggar till civilingenjör inom teknisk design på Luleå tekniska universitet. Jag håller just nu på med mitt exjobb där jag skall göra en ny design på den yttre delen av en luftvärmepump. För att göra detta så bra som möjligt behöver jag era tankar och åsikter. Jag skulle bli jätteglad om ni tog er tiden att svara på min enkät kring detta. Den är anonym och tar bara någon minut.

Länken till enkäten hittar du här: https://forms.gle/Ty6gM6LHYDxpAmov9

Ha en fin dag och tack på förhand!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Bra initiativ.
Svarat
 
  • Gilla
T.Rosenqvist
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Bra initiativ.
Svarat
Tack så mycket!
 
Dom är fula generellt och borde utvecklas mer mot att kunna byggas in bättre i nisch eller likande yttervägg.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Grejen med dessa maskiner är att de måste ha fritt luftflöde åt alla håll annars funkar de inte enligt spec. De kan alltså inte byggas in, möjligen kan man ha ett snöskyddande tak en halvmeter upp i miljöer där snöbelastning är ett bekymmer. Snyggt? Nej kanske inte men det är sällan en skönhetstävling, enbart teknisk rationalitet här. Det som fungerar mao.

Samma med monteringshöjd, detta skiljer enormt mellan en villa i skåne och en stuga i fjällbacken. Snyggt är det kanske inte med utedelen monterad 1-2 meter upp från marken men kan vara vad som funkar på aktuellt ställe.

Färgen, jovisst det vore väl skoj om man kan välja men för min del är det ingen viktig fråga alls. Om jag absolut vill kan jag ju applicera valfri färg åtminstone på plåten.

Tror jag redan besvarat enkäten och nu får TS litet mer bakgrund till mina svar isf.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.