2 312 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Vad söker folk på för termer när de ska köpa ny bostad?
På konsumentens sida
· 3 120 inlägg
Vill du ha många träffar på bostaden vid en försäljning, eller anpassa den inför en sådan, så kan det vara bra att ha koll på vad folk söker på.
Du kan läsa artikeln här: Vad söker folk på för termer när de ska köpa ny bostad?
Du kan läsa artikeln här: Vad söker folk på för termer när de ska köpa ny bostad?
Hur många av samtliga bostadssökningar använder sökord?
Är det 10 eller 20%, eller ...?
Känns också ganska rimligt att anta att det bara gäller i storstadsområden där man kan få mååånga träffar.
När jag har varit inne på Hemnet och slösurfat som tidsfördriv så blir det aldrig så många träffar att ngn sökkriterie behövs. Det räcker med kommun/område.
Sök-/gallringsfunktioner är självklara när man söker annat, och behövs naturligtvis även för bostäder. Det är nog bara branschen som inte vant sig vid det ännu. Med denna typ av listor så får ju alla hjälp med vilka nyckelord man bör peta in i sin annons.Så det snabbar väl upp processen med bra sökord i bostadsannonser.
Appropå att t ex garage inte nämns/visas på bild så är det liknande med hästgårdar. Enl min bättre hälft så säljer man hästgård till hästmänniskor genom stallet samt hagar/mark. Bostadshuset är ngt underordnat som man får på köpet...
Känns också ganska rimligt att anta att det bara gäller i storstadsområden där man kan få mååånga träffar.
När jag har varit inne på Hemnet och slösurfat som tidsfördriv så blir det aldrig så många träffar att ngn sökkriterie behövs. Det räcker med kommun/område.
Sök-/gallringsfunktioner är självklara när man söker annat, och behövs naturligtvis även för bostäder. Det är nog bara branschen som inte vant sig vid det ännu. Med denna typ av listor så får ju alla hjälp med vilka nyckelord man bör peta in i sin annons.Så det snabbar väl upp processen med bra sökord i bostadsannonser.
Appropå att t ex garage inte nämns/visas på bild så är det liknande med hästgårdar. Enl min bättre hälft så säljer man hästgård till hästmänniskor genom stallet samt hagar/mark. Bostadshuset är ngt underordnat som man får på köpet...
Ja, hålla häst framhävs betydligt oftare än att man kan hållas med bil.Oldboy skrev:Hur många av samtliga bostadssökningar använder sökord?
Ha bil utan garage, är för mig som att ha häst utan stall.
Är man en fattigpensionär med 8-9000 ut per månad och vill dö i huset, kan 3000 göra stor skillnad.V VetarN skrev:
Dessutom får man någon som kan larma ifall något skulle hända!
Alla övriga behöver inte bry sig.
Liknande trådar
-
Försöker smörja mina spindlar och har två frågor
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur skulle ni hantera en sociopat som försöker bilda skuggstyrelse?
Bostadsrätt -
Söker plåt för att täcka krönet på mur i murblock leca 190 mm bredd
Byggmaterial & Byggteknik -
Söker gammalt kök/bänkskåp/bänkskiva 120 cm för renovering av torp-kök
Köpes, Hyres & Bytes -
Söker hjälp att hitta ett bra balkongbord och sitsar för middagar.
Altan & Uteplats