Hej!

För två år sedan gjorde jag om köket i mitt hus. Gjorde det stora misstaget att titta på köksluckan hos leverantören. Tog hem en provlucka, men fick ändå inte rätt.
Så nu har jag ett kök med färge, bleck sand, eller andra namn ncs 2005-y20r. Den drar mot grönt i norrsljuset och det är tvärtemot vad jag söker,
Jag älskar blått och hav. Denna verkade fungera med blått i affären, väl hemma ser allt konstigt ut.
Har målat om väggarna flera gånger för att försöka förändra utseendet, men antingen blir allt en stor massa av beige etc.

Nu tänker jag att jag ändå vill bygga om lite mer och skaffa ett hörnskafferi. Köket är ett L kök med köksö. (Den ska flyttas lite osv).
Vill helst inte måla om alla luckor men funderar på att byta luckor på kortväggen där hörskafferi hamnar. Kanske i trä?
Måla väggarna helt vita igen, osv.
En kort sekund tänkte jag måla allt marinblått... men inser mitt kök kommer se svart ut i fel ljus så lämnade den.

Frågan är vilket träslag tror ni passar bäst, och finns det något annat sätt att få bort det gröna och mer blått..
Även golvet i kökssektionen ska bytas till någon typ av trä. Idag svart klinker. Jag vill varken ha klinker eller svart.
Eller så får jag ge upp och embrace svart, beige, vitt... :)

• Modernt L-format kök med ljusgrå skåpluckor och bänkskivor, stor köksö och vita väggar. Fönster ger naturligt ljus. Svart klinkergolv delvis synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det är ju svårt att trolla med blåaktigt ljus och gulaktiga luckor, det blir nog lätt lite grönt. Men i stället för marinblått kan du väl måla ljusblått, mellanblått eller något åt havsblått (mörk turkost/grönblått), antingen på luckor eller på väggen.

När det gäller trä så har du kanske några möbler i trä som du kan ta in i köket för att se hur de ser ut. Eller några brädor?
Även om trä också innehåller gula färgtoner så är det ju mycket mörkare än dina luckor och blått ljus bör påverka mindre.

• Gilla
MEBV
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.