Hej! Behöver lite råd. Jag har fjärrvärme och har inte alls koll på hur man ska tänka för att dra ner på elförbrukning och så vidare. Jag har försökt läsa mig till i bruksanvisningen kring cirkulationspumpen vad jag ska ställa in den på. Jag blev inte alls klokare. Är det någon som kan hjälpa mig? Jag bor i en enplansvilla med källare och intill-liggande garage. 4 rok på boendeplanet. Vad mer behöver ni veta? :)
Min andra fråga är om någon vet hur jag stänger av cirkulationspumpen tillfälligt då jag måste flytta på ett element tillfälligt då stolpskottet som bodde här tidigare satt konsolerna till fönsterbrädorna med skruv BAKOM elementet. :p

• Bruksanvisning och teknisk data för en Wilo Para cirkulationspump från Metro Therm på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi kör vår cirkulationspump tryckstyrd.
Vi har även justerat in förinställningen på varje radiator och gv-shunt så att vi kan vara utan termostater på radiatorerna generellt, har termostaterna på och injusterade så att de nästan börjar strypa flödet vid normala rumstemperaturen.

På vissa cirkulationspumpar sitter det en snabbkontakt på pumpen.

I vissa reglercentraler kan man starta/stoppa cirkulationspumpen via menyval.

Frasse1950 Frasse1950 skrev:
Hej! Behöver lite råd. Jag har fjärrvärme och har inte alls koll på hur man ska tänka för att dra ner på elförbrukning och så vidare. Jag har försökt läsa mig till i bruksanvisningen kring cirkulationspumpen vad jag ska ställa in den på. Jag blev inte alls klokare. Är det någon som kan hjälpa mig? Jag bor i en enplansvilla med källare och intill-liggande garage. 4 rok på boendeplanet. Vad mer behöver ni veta? :)
Min andra fråga är om någon vet hur jag stänger av cirkulationspumpen tillfälligt då jag måste flytta på ett element tillfälligt då stolpskottet som bodde här tidigare satt konsolerna till fönsterbrädorna med skruv BAKOM elementet. :p
Har du radiatorer med ett- eller tvårörssystem?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.