905 läst · 3 svar
905 läst
3 svar
Vad kostar 1m3 betong nu för tiden?/ Hur har betong stått sig i pris?
Hej! Som mycket annat har priserna ökat ganska mycket, exempelvis byggmaterial. Någonting som jag undrar över är vad man får ge för betong per m3 idag, och hur det har stått sig i pris. Men också vad det kostar och få betongen pumpad. Det vore kul och veta vad man fick ge för betong för 15/10/5 år sen och vad det kostar nu. Jag sökte efter en prislista på betong per m3 men fick endast upp en, där angavs det 1m3 betong kostade 1490 kr + utkörning 3100. Det vore som sagt kul och veta hur priserna ligger på betong i dagsläget men också vad det kostade förut.
Du kommer nog inte få det info du är ute efter här. Priser skiljer sig mellan olika tillverkare och beroende om du är proffs eller privatperson så är det olika priser man får. Dessutom så är det dyrare under kyligare perioder och väldigt få här är återkommande betong-kunder så statistik blir svår att få.
Ring en säljare direkt på Swerock eller Skanska och ställ de frågorna direkt till hen är mitt råd
Ring en säljare direkt på Swerock eller Skanska och ställ de frågorna direkt till hen är mitt råd
Ca 3500:- /m3 men det finns väldigt många variabler som gör att du troligen inte kommer få några raka svar från en säljare.V Ville27 skrev:Hej! Som mycket annat har priserna ökat ganska mycket, exempelvis byggmaterial. Någonting som jag undrar över är vad man får ge för betong per m3 idag, och hur det har stått sig i pris. Men också vad det kostar och få betongen pumpad. Det vore kul och veta vad man fick ge för betong för 15/10/5 år sen och vad det kostar nu. Jag sökte efter en prislista på betong per m3 men fick endast upp en, där angavs det 1m3 betong kostade 1490 kr + utkörning 3100. Det vore som sagt kul och veta hur priserna ligger på betong i dagsläget men också vad det kostade förut.
Ränna eller pump, vilken klassning på betongen, lossningstid, eventuell retarder, eventuell uppvärmd betong, körtid, vintertillägg m.m. för att nämna några.
Liknande trådar
-
Hur fixa skadad betongbalk och vad kostar det?
Grund & Markarbeten -
Blanda 1m3 betong själv?
Grund & Markarbeten -
Hur mycket kostar det med 25kvm betongplatta?
Grund & Markarbeten -
Vad kostar avloppsrör i betong?
Byggmaterial & Byggteknik -
den eviga frågan vad kostar det att total renover ett lättbetonghus från 50 talet
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.