Hej
Vi bor i ett 70-tals suterränghus med klassisk lång balkong som täcker hela långsidan. Den är dock ombyggd då köket byggdes ut (kan vara relevant i sammanhanget, men jag vet inte.

På balkongen läcker det vatten genom taket (se bilder på istappar). Väggen har en stor fuktfläck utvändigt, precis vid badrummet. Detta är också under tak, så vattnet måste ju komma från taket.

Jag har varit uppe på vinden och tittat och det ser hur fint ut som helst. Inte en droppe vatten, inte ens fuktgenomslag någonstans.
Vi tilläggsisolerade vinden för ett par månader sedan, med lösull, så jag trodde något hade hänt då, men det ser inte ut så, som sagt.

Någon som har en susning eller i alla fall tips på vad jag ska kolla.

/LO
 
  • Takdropp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bilder 191.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bilder 193.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kondens? Jag vet av erfarenhet att kondens kan ge avsevärda mängder vatten. Om Ni inte har nåt läckage ovanifrån kanske det läcker ut värme på nåt sätt?
 
Tack.
Maken var uppe på taket, eller i alla fall halvvägs uppe och insåg att det tränger upp is förbi plåtrännorna, in under takpannnorna. Så när det smälter så är vattnet på fel ställe.
Det ser som sagt fint ut på vinden, så där klarar det sig. Det är bara utomhus det läcker. Fast jag tycker att jag borde se det där uppifrån i alla fall, så helt hundra är jag inte - på att det inte är något problem...

/LO
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.