274 läst · 4 svar
274 läst
4 svar
vad kan jag få tag i en dörrkarm
jag har kommit över en balkongdörr med måtten B 69 Hö 201 djup 9 cm. ca fyra år gammal isolerglas plus ytter ruta i aluram vinkeln på tjocklek är 82 grader. jag behöver en passande karm till den. måtten verkar ej vara standard särskilt brädden. jag har besökt flera bygg varuhus men där är allt inplastat omöjligt att mäta. jag har även varit i kontakt med snickeri och fönster företag hitils inte fått någon hjälp vet någon om det finns någon svensk tillverkare som kan ordna eller göra en karm bor i ett trähus med timmerstomme plus panel
Inte bara problemet att få tag i en karm utan den behöver tillhöra samma fabrikat då alla tillverkare har olika profiler och djup i sina dörrar och kramar och sedan lär gångjärnen sitta olika på dom olika fabrikaten..K kent svensk skrev:jag har kommit över en balkongdörr med måtten B 69 Hö 201 djup 9 cm. ca fyra år gammal isolerglas plus ytter ruta i aluram vinkeln på tjocklek är 82 grader. jag behöver en passande karm till den. måtten verkar ej vara standard särskilt brädden. jag har besökt flera bygg varuhus men där är allt inplastat omöjligt att mäta. jag har även varit i kontakt med snickeri och fönster företag hitils inte fått någon hjälp vet någon om det finns någon svensk tillverkare som kan ordna eller göra en karm bor i ett trähus med timmerstomme plus panel
Jag hittar inget fabrikat jag har hittat en streckkod i papper som är i dåligt skick som ej går att scanna .jag har alla mått som skall vara på karmen
Du får lägga upp bilder här, så kanske någon känner igen dörrbladet och kan hjälpa dig..K kent svensk skrev:
Bra med bild inifrån, utifrån och sidoprofil på båda sidor..
Liknande trådar
-
Går det att få tag i fjällpanel 22*95?
Fasad -
Motorsågskedja fastnar, skeva taggar på kedjans insida
Trädgårdsmaskiner -
Varför har dörrhandtaget snurrat 90 grader och fastnat i nytt läge?
Fönster & Dörrar -
Hur får man ordning på ett lite trögt funkis handtag/lås till toadörr
Badrum -
Färgborttagning dörrkarmar
Färg, Måla & Tapetsera