Jag har en trasig strömbrytare för glödlampor för mina spottar i badrummet enl. bild. Vad kan jag byta ut den mot? Jag anar att jag kan köpa något i stil med https://www.proffsmagasinet.se/el-b...6-370-dimmer-370va-led-rc-rs-fjallvit-3089126 och bara använda insatsen. Är det rimligt? Insatsen i badrummet är 65mm x 65mm. Plus: kanske det finns ett billigare alternativ?

Närbild på en trasig dimmer med texten "DIMMER 40-315VA" och "315GLE", placerad i ett badrum, använd för att styra glödlampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trasig vit strömbrytare med dimmer i ett badrum, visar synlig insats och smuts runt kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E Erex skrev:
Jag har en trasig strömbrytare för glödlampor för mina spottar i badrummet enl. bild. Vad kan jag byta ut den mot? Jag anar att jag kan köpa något i stil med [länk] och bara använda insatsen. Är det rimligt? Insatsen i badrummet är 65mm x 65mm. Plus: kanske det finns ett billigare alternativ?

[bild][bild]
Öppna upp och kolla om det finns N framdraget, det behövs om du ska dimra led lampor om det skall bli bra

ClasseClas ClasseClas skrev:
Kolla här,
[länk]

Om dimmern funkar och om det är dimmerratten med tillbehör som du ska byta ut så räcker den reservdelen.
Ja såklart! Tack. Det är riktigt bara ratten som är trasig så att bara ersätta den blir betydligt billligare och enklare. Det är den lilla vita delen längst ut som brutits av ratten, så då bör det funka att bara byta den hoppas jag

J J-banan skrev:
Öppna upp och kolla om det finns N framdraget, det behövs om du ska dimra led lampor om det skall bli bra
Ingen LED i det här fallet, gamla grejer tyvärr. Tack ändå för svar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.