Hej

Jag har en dimmerdosa som har en stum mässingsstång, d.v.s. den som ratten trycker in för av/på. Modellen är Elko GLE 315 (ej LED vad jag förstått) och ser ut såhär:
Inbyggd dimmermodul Elko GLE 315 utan framsida, synliga kopplingar och en stum stång i centrum, monterad i en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag lyckas inte bända bort den röda kåpan på baksidan för att se om jag kan laga något ev. trasigt på insidan. Jag lyckas heller inte hitta en likadan att köpa idag.

Plåten är 7x7cm och jag tror alltså att jag behöver något att ersätta den här med. Vad är ett rimligt alternativ? Kopplingar på baksidan sitter en svart sladd i en egen port, sannolikt fasen, plus två bruna som är inkopplade i en och samma port.

Jag köpte nyligen en ny ratt i förhoppning att jag skulle komma undan med det men samma dag jag ska montera den så blir alltså stången (av/på) stum (säkert en slump...).

Ratten ser ut såhär
Vit dimmer med rund ratt, monterad på en fyrkantig platta. Modellen är Elko GLE 315.
Skapa konto

F.k. så är den monterad i en kombinationsram tillsammans med en annan strömbrytare för spegelskåpet:
Vit kombinationsram för två eluttag eller strömbrytare, designad för montering på vägg.

Tacksam för svar om ifall jag ändå kan ge mig på att öppna befingtlig dosa och laga, eller vad jag ska köpa för att ersätta dimmerdosan.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Hej, det är inget att renovera tyvärr. Köp en ny dimmer. Förslag,
[länk]
Det blev ju bra! Stort tack för hjälpen
Väggmonterad vit dimmerknapp installerad på en ljus vägg.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.