Hej!

Vi har köpt ett hus med pool som avgränsas med hjälp av ett räcke med svarta glasskivor. Säljaren säger att det är "6 mm svart float-glas (inte härdat)". Vi har för avsikt att montera ner räcket och sälja glasskivorna, men jag har ingen som helst aning om vad de kan vara värda. Vad skulle ni som har bättre koll säga att vi kan lägga ut dem för?

Det rör sig om totalt 24 skivor som är 1000 mm höga och mellan 1750-2050 mm breda. Jag är inte intresserad av att sälja glasskivorna styckvis, utan tänker mig att vi lägger ut en annons där köparen själv får montera ner och ta alla skivorna.

OBS! Detta ska inte ses som en annons, utan snarare en vädjan om att få ett hum om vad vi kan sälja det för eller hur vi bäst går tillväga. Tack på förhand!
 
  • Ett rödvitt hus med poolskyddat av ett svart glassräcke och solpaneler på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Nypris 300kr skivan typ.
 
  • Gilla
Omnigo
  • Laddar…
R
Nått ni bör fundera på är att säljaren har monterat dessa av en anledning.

Kollar man på bilden så är det nog av 2 anledningar

1: att man vill kunna ha pooltaket öppet utan att riskera att någon utomstående springer rakt in på tomten och drunknar

2: man vill kunna bada/sola ifred utan att känna att varenda granne/passerande bil ser rakt in på er vid poolen.

Som jag ser det så behöver ni nog anlägga en häck eller staket vid tomtgränsen om ni plockar bort glasskivorna

Detta då ni har helt öppet in från gatan och det gäller båda anledningarna.

Tro mig, ni vill både kunna ha en privat sfär och samtidigt kunna gå in och laga mat, toa besök etc. utan att behöva dra på pooltaket varenda gång.

Ni är 100% ansvariga att ingen utomstående drunknar även om de väljer att springa in på eran tomt.
 
R RalleB skrev:
Nått ni bör fundera på är att säljaren har monterat dessa av en anledning.

Kollar man på bilden så är det nog av 2 anledningar

1: att man vill kunna ha pooltaket öppet utan att riskera att någon utomstående springer rakt in på tomten och drunknar

2: man vill kunna bada/sola ifred utan att känna att varenda granne/passerande bil ser rakt in på er vid poolen.

Som jag ser det så behöver ni nog anlägga en häck eller staket vid tomtgränsen om ni plockar bort glasskivorna

Detta då ni har helt öppet in från gatan och det gäller båda anledningarna.

Tro mig, ni vill både kunna ha en privat sfär och samtidigt kunna gå in och laga mat, toa besök etc. utan att behöva dra på pooltaket varenda gång.

Ni är 100% ansvariga att ingen utomstående drunknar även om de väljer att springa in på eran tomt.
Stort tack för omtanken! Uppskattar det. Vi kommer att anlägga en hög Avenbokshäck runt hela tomten (eller ja, åtminstone den del av tomten som har någon som helt koppling till poolen). Just av de skäl som du nämner.

Har du någon input gällande ett rimligt pris för glaset?
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
Jag tror inte du kan räkna med att få särskilt mycket pengar alls för dom glasen. Det finns inte så många användningsområden för dom. Man kan inte använda dom till ett nytt räcke. Väldigt få vill ha inredningsglas som suttit monterade utomhus pga alla repor som finns.
 
N Niq skrev:
Jag tror inte du kan räkna med att få särskilt mycket pengar alls för dom glasen. Det finns inte så många användningsområden för dom. Man kan inte använda dom till ett nytt räcke. Väldigt få vill ha inredningsglas som suttit monterade utomhus pga alla repor som finns.
Låter rimligt. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.