Sorry men kunde inte låta bli visa detta kök som jag nyss såg i en lägenhetsannons. Begränsat utrymme och man väljer att minimera golvyta genom att klämma dit en hylla för att ställa några få prylar på. Fläkten lirar ju inte så snyggt med spishällen, och det kommer bli svårare nå sitt porslin från översta hyllorna...men det kanske är det som ska stå på hyllanet :eek: Okej det var inte Scoop men lite kul
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det jag tycker är ännu viktigare är vad vinöppnaren gör på hyllan. Den modellen ska fast monteras på väggen.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Tja, ser väl ut som vilken ordinär obduktionssal som helst :|
Och eftersom överskåpen har vuxit i djup 30 -> 37 cm är det väl bara logiskt att bänken åker ut 10 cm också.
Men visst ser det lite trångt ut.
Det kanske har med rördragning eller liknande att göra.
Och eftersom överskåpen har vuxit i djup 30 -> 37 cm är det väl bara logiskt att bänken åker ut 10 cm också.
Men visst ser det lite trångt ut.
Det kanske har med rördragning eller liknande att göra.
Den här lösningen är väldigt vanlig. Man bygger ju ofta ut väggen för att kunna dra installationer, samt för att inte överskåpen ska komma så långt ut så att arbetsytan känns trång. Oftast låter man väl dock bänkskivan gå hela vägen bak eller har man den hyllan lägre så man faktiskt kan ställa typ en flaska olivolja eller liknande där.
Är lösningen verkligen vanlig? Jag har aldrig sett ett kök på detta vis, däremot en hel del toaletter för dem som har "inbyggd" toalettstol.falkn skrev:Den här lösningen är väldigt vanlig. Man bygger ju ofta ut väggen för att kunna dra installationer, samt för att inte överskåpen ska komma så långt ut så att arbetsytan känns trång. Oftast låter man väl dock bänkskivan gå hela vägen bak eller har man den hyllan lägre så man faktiskt kan ställa typ en flaska olivolja eller liknande där.
Tanken slog mig också att detta utrymme kanske är "special" Man kanske har flyttat köket helt i lyan o lagt ett utanpåliggande avloppsrör till toalett i angränsande rum(jag har sett sådana lösningar). Jag känner annars till just dessa fastigheter (5-6st 10vånningshus) och dessa skall vara byggda efter vettig 70/80-tals standard.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Minimum mellan bänkarna är 120 cm enligt gammal hederlig "standard".
Här verkar det vara 110 mm om jag räknar kakelplattorna rätt.
Att det ger ett så trångt intryck är för att de har ersatt den lilla bänkskivan till höger med ett högskåp för inbyggnadsugnen.
Smart? Nja. Modernt? Absolut!
Här verkar det vara 110 mm om jag räknar kakelplattorna rätt.
Att det ger ett så trångt intryck är för att de har ersatt den lilla bänkskivan till höger med ett högskåp för inbyggnadsugnen.
Smart? Nja. Modernt? Absolut!
Liknande trådar
-
Flera tillbehör till studsmattor återkallas
Artikelkommentarer -
Vad kallas dessa Spotlight-tillbehör?
Belysning -
Vad kallas lilla el-kontakten till en philips rakapparat/hårtrimmer?
El -
Vad kallas byggtekniken. Länkar till att läsa mer?
Byggmaterial & Byggteknik -
Perago "bläster" till borrmaskinen för kallasfalt
Grund & Markarbeten