Jag har en philips hårtrimmer, med löstagbar sladd (som på bilden) 220v in o 15volt ut(eller 12v, minns inte) Det är inte en vanlig apparatsladd utan denna är mindre i storlek. Kan kontakten kallas C1 möjligtvis?

Jag vill helst finna en liten smal förlängningssladd som lätt går att vira ihop, så löser det mina rakningsproblem :) ...och inte ta fram den vanliga grova förlängningskabeln.

Philips hårtrimmers nätaggregat med löstagbar sladd och europakontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mexitegel skrev:
Det är väl något sådant här du söker då

[bild]

[länk]
Det där är tyvärr inte rätt - Och tyvärr kan inte mina Google skills få fram rätt namn på den heller. Svårt att tro att det skulle finnas rena förlängningskablar...

Hittar faktiskt inget alls på Google, en smuttade förlängningssladd skulle ju lösa problemet på primärsidan:

Svart förlängningssladd med europeisk stickkontakt och kopplad kontakt, sammanknuten med blått band.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har du inte batteridrift i trimmern? :rolleyes:
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hmm, jag utgick från att det var den vanliga "rakapparatssladden" men så var alltså inte fallet :)
 
ullet
Jag tror att det sitter en likadan kontakt på Kärcher fönsterputsare, som laddkontakt. Ingen aning om vad den kan tänkas heta.
 
Tack alla. Ni som jag verkar ha svårt finna sladden på google. Jag kollade även in ELFA men utan träff. Jag funderar på att bygga en egen sladd, bara jag kan få tag i kontakterna, eller så kapar jag nuvarande på mitten o lägger i en meter extra sladd o skarvlöder + krympslang.

Claes olson säljer faktiskt själva sladden med transformator (som jag länkade bild till) men den har samma längd (nästan) som min nuvarande sladd, o kostar lika mycket som hela hårtrimmern gjorde ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.