5 198 läst · 21 svar
5k läst
21 svar
Vad heter sockeln på denna lampa och var hittar jag LED?
Jag tror att problemet är att det inte finns någon bra LED som ersätter 20W G4 halogen. Det går inte att lösa kylningen av LED på ett tillräckligt effektivt sätt i en G4-armatur för den effekt som skulle behövas. Ljuset blir alltså för svagt alternativt LED-lampan kommer gå sönder rätt snabbt.
Jag har några liknande spottar sitter infällda i ett tak som några lampor har dött i, och jag måste vara tappad ner för en trappa men jag fattar fan inte hur man öppnar dom? Har testat att både skruva, bryta och trycka utan framgång... Hur gör man?
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Finns mest 10W G4. Jag har inte hittat någon bra 20W ersättare till halogen. Tror att 10W blir för svagt i en köksfläkt.
Ringen som håller glaset brukar sitta fast på olika sätt. En del vrider man på och andra bänder man bort. Bara att prova lite försiktigt.
Ringen som håller glaset brukar sitta fast på olika sätt. En del vrider man på och andra bänder man bort. Bara att prova lite försiktigt.
Det borde gå att ersätta hela armaturen med dessa
http://www.elbutik.se/product.html/slim-line-led-downlight-3w-dimbar-6mm?category_id=833
Jag har dom installerade i köket och badrummet och är mycket nöjd med dom.
http://www.elbutik.se/product.html/slim-line-led-downlight-3w-dimbar-6mm?category_id=833
Jag har dom installerade i köket och badrummet och är mycket nöjd med dom.
alltså jag fick inte ens in halogensfiften i hålen. misslyckas man på första försöket så är stiften böjda och så har man ett helvete, kanske bara jag som har haft otur med mitt badrumsskåp som satt här när vi flyttade hit
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Ibland går det tungt att trycka in lampan i sockeln. Då kan man ta en plattång och linda ett par varv eltejp på spetsarna och sedan montera lampan med denna.
Har man riktig otur så att lampan inte lyser när man satt i en ny har hylsorna inne i sockeln till lampan gett upp.
Har man riktig otur så att lampan inte lyser när man satt i en ny har hylsorna inne i sockeln till lampan gett upp.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer