Vill byta ut mina strömknappar hemma för dom har den där äckliga gulvita nyansen i sig och vill ha vita nya..
Men försöker Google och hittar ingenting vad det kan vara för måste jag har här hemma..
Orkar inte byta ut allt ihop utan vill bara byta ut strömknapparna simpelt...
 
  • En hand håller en gammal gulvit strömknapp mot ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en gammal gulvit strömknappens baksida inför byte till ny vit modell.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Demonterad äldre ljusströmbrytare med gulvit färg exponerad på en vägg, redo att bytas ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
Det där är Eljo Trend. Numera heter de Schenider Trend
 
Tommty
du kan inte bara byta ut plasten. de delarna har modifierats genom tiden så hela brytaren behöver då bytas.

annars finns det sätt och fräsha upp strömbrytaren så den blir vit igen.
 
  • Gilla
Fredrikkarlsson1992
  • Laddar…
Det har aldrig funnits några reservdelar till dylika strömställare (förutom ramar)
Går något sönder är det en ny komplett enhet som gäller.
 
  • Gilla
Fredrikkarlsson1992
  • Laddar…
tommib
Jag är jättenyfiken på varför du TS valde att sätta rubriken till "Vad heter denna strömbrytare från Merten?". Varifrån fick du att det skulle vara en Merten?

Merten är visserligen en tillverkare av elprodukter, bl.a. strömbrytare, men på just den här står det Eljo i plasten (och det är mycket riktigt Trend).

Hade det inte varit lättare att bara fråga vad brytaren heter utan att anta något om tillverkaren?

Nåväl, om du vill byta brytare, byt brytare. Det är enkelt och till och med lagligt till skillnad från mycket annat inom el. Köp de brytare du vill ha. Det rör sig om att lossa 4-5 skruv per brytare du har och sen lika mycket till för att sätta dit de nya.
 
tommib tommib skrev:
Jag är jättenyfiken på varför du TS valde att sätta rubriken till "Vad heter denna strömbrytare från Merten?". Varifrån fick du att det skulle vara en Merten?

Merten är visserligen en tillverkare av elprodukter, bl.a. strömbrytare, men på just den här står det Eljo i plasten (och det är mycket riktigt Trend).

Hade det inte varit lättare att bara fråga vad brytaren heter utan att anta något om tillverkaren?

Nåväl, om du vill byta brytare, byt brytare. Det är enkelt och till och med lagligt till skillnad från mycket annat inom el. Köp de brytare du vill ha. Det rör sig om att lossa 4-5 skruv per brytare du har och sen lika mycket till för att sätta dit de nya.
Det står Merten på baksidan därav. :)
 
  • Närbild på en plastdel med "Merten" ingraverat i materialet, omgivet av en röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Spännande. Undrar om någon redan "lagat" din brytare då eller om Eljo och Merten har haft samproduktion av detaljer?
 
Har en liknande brytare liggande, den heter Merten på vippa och ram men Eljo på brytare...Eljo 100877-1, ram Merten 3970, vippa Merten 310.
Såg detta nu när jag tittade efter, har alltid trott det var en Merten, raktigenom...😮
 
  • Gilla
Panor82
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.