Hängt upp gamla dörrar i nya hakar och panelat lite på baksidan av växthusförrådet
Trägrind, rödmålad, halvt öppen, hänglås, nivåmätare framför, klar himmel, solsken, byggnadsarbete tycks pågå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Fått hjälp att bygga en kompost

Träkomposter vid tegelhus, grön gräsmatta, molnig himmel, oavslutad eller under underhåll, byggmaterial, trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barn i solhatt inne i en trähök byggd utomhus, vid en tegelvägg, gräsmatta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och att påbörja det delvisa panelbytet på ena uteplatsen.

Pojke skruvar på en träspaljé under pergola utomhus, leksaksbil och trädgårdsverktyg synliga på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
Sprutmålat första lagret på baksidan av fyra radiatorer. Har tidigare blästrat bort all gammal färg mm samt rostskyddsmålat.
Verkstad med dörrar på arbetsbockar, målartillbehör och sladdar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 6 till
  • Laddar…
Ägnat mig åt näst sista slipningen av min nygjutna trappa! Att den är så glänser så är för att jag vattnat innan fotot togs.
 
  • Våta betongtrappsteg utanför en byggnad, reflekterande ytor, sopkvast i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reflektion av himmel och byggnad i vattenpöl på grå trottoarkant och gatsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dan_Johansson och 14 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Ägnat mig åt näst sista slipningen av min nygjutna trappa! Att den är så glänser så är för att jag vattnat innan fotot togs.
Ser väldigt bra ut men hur tänker du runt halkskydd?
 
Ateljen har slagit upp portarna.

504 meter skall grundas och målas med täckfärg en gång. Det är tredje paketet i ordningen, men jag misstänker att mer kommer att behövas mer innan jag är klar...
 
  • Gula plankor vilar på arbetsbockar i ett orenoverat rum med trädgolv och naken timmervägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Mura har aldrig vart min grej. Och det märktes extra tydligt idag när jag skulle putsa på det enda murade väggen jag har kvar i huset. Skall bli en garderob med torkskåp och frys med lite trådbackar men vill ju ändå det skall det bra ut.

Skruvade in skruv i rätt nivå och sedan på med snabbfix för att fixera dit dragstålen. +5mm till +30mm var det säkert 😂 Byggarbetsplats med isoleringsarbete, ventilationssystem, betongblocksvägg och synliga installationer. Arbetsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick på grundbruk och sedan lite glasfiberarmering. Dessa drog jag över stålen då jag inbillar mig det är lätt att dra på det sista lagret och dölja näten. Det lär jag dock få äta upp. Källarutrymme under renovering med isolering, ventilationrör, och plastöverdrag på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Och så kom den där regniga och tråkiga dagen så att tapeterna kom upp, efter målningen som gjordes häromdagen.
Inredning under renovering, tapetsering, stege, röran på golvet, oavslutat projekt, ljusa toner, modern stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med tapetserade väggar, vitmålad dörrkarm, en stege, och olika målningsverktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ljust matrum med trästolar, vitt bord, fönster, blommor, tapet, trägolv, dörr, lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ljust matsalsrum, träbord, stolar, blommor, fönster, hänglampa, vägglist, dörr med nycklar, tapet, hemtrevlig inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TommyC och 18 till
  • Laddar…
Fortsatt med terrassen, snart i mål.

Trägolv och räcke i solljus, skuggor, löv, en skruv och sågspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck under konstruktion, verktyg och material utspridda, lövverk mot blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Blev den årliga kontrollen på vinden. Allt ser bra ut men någon gång skall jag komma ihåg att smörja vindsstegen som bjuder upp till brottningsmatch varje gång.
 
  • Träbjälklag i vinden, isolering, gångbrädor, lutande tak, ventilationsrör, mörk atmosfär, ingen person, obebodd utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tjrex och 4 till
  • Laddar…
Påbörjat pergola.
För tre år sedan satte vi upp en tillfällig konstruktion till dotterns student för att hänga upp en stor presenning.
Bit för bit har den förstärkts och förbättrats -att lasera den fick barnen att tycka den såg ”riktig” ut- tills den blev en stabil ram och nu tänker vi oss en pergola.
Håller på att prova in längder och var jag skall såga.
 
  • Träkonstruktion med glödlampor mot tegeltak, blå himmel, uteserveringens dekorativa belysning, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Du tappar rätt mycket i hållfasthet när du jackar ur reglarna, men det har du säkert koll på.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Du tappar rätt mycket i hållfasthet när du jackar ur reglarna, men det har du säkert koll på.
Tack för påminnelsen. Jo, vi har funderat på sådant och även om vi skulle ha klenare reglar i ett rutmönster och andra lösningar.
Vi är fortfarande inte helt klara över allt, skall vi satsa på att växterna skall bilda ett slingrande tak om tio år? Eller kanske vassmattor eller solsegel för somrarna.
Tidigare hade vi ett större solsegel över de tre reglarna men någon klantskalle glömde det uppspänt när det kom rejält med regn…
 
Fario Fario skrev:
Tack för påminnelsen. Jo, vi har funderat på sådant och även om vi skulle ha klenare reglar i ett rutmönster och andra lösningar.
Vi är fortfarande inte helt klara över allt, skall vi satsa på att växterna skall bilda ett slingrande tak om tio år? Eller kanske vassmattor eller solsegel för somrarna.
Tidigare hade vi ett större solsegel över de tre reglarna men någon klantskalle glömde det uppspänt när det kom rejält med regn…
"Man lär så länge man lever"!
Har precis samma erfarenhet!
Lösningen för mig var en stor öljett mitt i skärningspunkten på seglet.
Problemet löst.
Dag

Produktbild av öljetter, verktyg, instruktion på e-handelssida, pris och recensioner synliga. Produktbild av öljetter, verktyg, instruktion på e-handelssida, pris och recensioner synliga.

Dag
 
  • Gilla
  • Haha
JonasJN och 4 till
  • Laddar…
A
Trapprenovering fortsätter. Vagnstycken målade tidigare, idag sågat till nya steg i trä.
Mörka trappsteg, vita väggar, träfot, uppåtgående interiörtrappa i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trätrappa inomhus med vita väggar och kontrasterande mörka steg. Modern, enkel, ren design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.