Plockar skit i garaget, ska in med en bil till.
 
D09
Skulle köpt ny jacka och skor

Efter en vända så gav jag upp, åkte till Beijer och jula 👍

Nu är pengarna slut men jag har hörnprofiler, inkoppling till vattenslangen, hörselkåpor med radio, sandpapper och massa annat kul :)

👍👍👍
 
  • Gilla
verktygsgurun och 2 till
  • Laddar…
Y
KnockOnWood skrev:
Vad var det för material i rören?

Jag var nyligen och hälsade på i en gamma liten lagård, som nog inte använts på 20 år.
Där gick det glasrör under taket, säg 40 mm diameter. Det var bara en massa korta bitar kvar.
Det enda jag jag kunde tänka mig att det hade med mjölkning att göra.
Plast, men enligt ett annat forum så användes även glasrör.
~40mm stämmer.
Jag undersökte om det var värt att spara på, om man kunde använda systemet igen men det var bara negativa svar så jag sågar ner det.

Sen mellan pump och uppsamlingskärl så var det gjutjärn.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Skruvat plywood och våtrumsskivor i badrummet.
 
D09
Slängt ut en påse gräsfrön på tomten... Kanske skulle läst bruksanvisningen, men fåglarna är nog nöjda :)

Fick ett sent ryck eftersom skrivaren inte vill vara med så jag bytte bokföring mot att damma av ritkunskaperna ha ha jösses var längesen man använde en penna :/

Ska iaf bli ett försök till klädhängare

ImageUploadedByByggahus.se1396736684.940555.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1396736696.739387.jpg

Originalet, fick rita av dataskärmen...
 
Inte ett dugg hemma - Men återgäldat en tidigare tjänst genom att resa stommen för en blivande ca 80 kvm altan åt en bekant... Fortsättning följer imorgon..
 
Gjort trettielva kap på kakelplattor som förberedelse för att plattsätta ett ytterhörn som håller 45 graders vinkel. Nu har jag samlat kraft en stund för att ge mig på plattsättningen där det antingen blir bra eller så går hela arbetet hittills åt helvete. De sista 3,5kvm vägg som återstår efter detta tar väl en timme att sätta, detta har jag hållt på med en dryg halv dag....
 
Flyttat in den sista stashen av flyttgods. Nu kanske vi kan betrakta oss som inflyttade.
 
D09
Skrapat till puckelpisten till grusväg

Monterat vattenslangshållare på källarväggen

Målat Pippi Långström i hallen

Min vapendragare morfar har varit här och slipat och spacklat i tösens kommande rum

Sen mc D med ungarna och nu röja ur ungarnas rum
 
Satte upp de sista luckorna och nya hyllor mellan skåpen.
uploadfromtaptalk1396802465540.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LinneaH
  • Laddar…
Y
* Var iväg för att hitta mig en säng. Kan knappt sova och det märks på ork och psyk. Ikea hade dock tagit bort de flesta sängarna så istället kom jag hem med sockar.

* Fick igång stortraktorn, luskade ut hur den funkade, kopplade på harven som var till hälften under jord. Drogupp den och parkerade på nytt ställe inför tvätt och reparation.

* Vågade mig ner i andra villans skrämmande källare och började försiktigt, i mörkret plockat ut liggande saker. Beredd på att djur skulle attackera mig. (dålig dörr som stått uppe i nåt år)

* undersökt om dräneringar och annat.

* knappade in utgifter och inkomst i Excel tabellen och visade sig att jag bara gick -5kr under mars månad.. nöjd
 
Redigerat:
Inte gjort något på huset eller trädgården. Tog en vecka i sälen fjällen istället. .. 4e veckan i vinter.. Det finns fördelar med ledigheterna vid skiftjobb... ;-)
 
DSC_0074.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sten, sten och mer sten.
Allt kommer från infarten. Eller snarare, från Under infarten.
 
DSC_0076.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snart är bergbanan ett minne. Asfalten deponeras ocj stenarna ska bli mur hos bekanta.
 
AnneFi
Rullebulle, skitsnyggt finns det någon tråd med fler bilder? :)
 
  • Gilla
RulleBulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.